|
|
|
|---|---|
| Jag tror att bensinpumpen är dålig i min bil. Ibland går det bara att varva upp till 2000 med den och köra i ca 30 km/h. Men om man stänger av och går bak och sparkar till lite på tanken så går den igen. Ringde till BMW och dom sa att det är 2 st pumpar i tanken och att det kostar ca 6200:-. Stämmer detta verkligen? Att det är 2 st vet jag men dom sitter ju i samma behållare. Men så j-a dyrt! Plus att bilen inte ville starta för ett par veckor sedan, så vi laddade batteriet (under sätet) i ett par dygn och då gick bilen perfekt i ca 2 mil. Stängde av den och sedan gick den på 6 cylindrar för att slutligen gå ner i ca 10 hk tills jag kickade till bak i tanken. Då gick den på halva motorn hem. Behövs det nytt batteri eller fel på generatorn som inte laddar när man kör? | |
|
Det kan ju vara så att pumparna har svårt att starta om spänningen är låg. Sedan är det möjligt att ta isär pumpen och putsa av kolen och kontaktytorna så blir pumpen bra igen. Det är förstås lite pyssel med detta, att ta isär och få ihop igen, eftersom pumpenär nitad ihop. Men jag gjorde det på min. Jag har kanske några bilder på det om du är intresserad. /Mats J |
|
| Om du har bilder så får du gärna skicka dom... | |
alain |
Hej cindi Vällkommen i kluben. Det verkar som du har en E32 750 som har 2 pumper i tanken. priset stämer för NYA pumper, men du behöver inte köpa nya. det finns begadnad, plus båda inte kan går av samtidig. skaffar dig 1st från skroten och byte en i taget. det är litet pussel men det går. eller köpt en komplet satts (begadnad) Jag inte vet var du befinner dig, men jag vet att det finns sådana i Göteborg. MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
Paap Reeder |
... innan du lägger ut 6200:- måste du göra en br.trycksmätning. 3,0 kg/cm2 skall det vara. Tänds EML? MVH /// Paap R |
| EML tänds ej längre alls. Den gjorde det i början. | |
|
Testa och häll i lite 2-takts olja i tanken ungefär 4 dl på full tank. Är det så dem börjar att kärva så kan dem funka ett tag till. |
|
Paap Reeder |
EML måste tändas vid läge II för att sedan slockna. Tror personligen inte på att ditt nödprogram har nått med br.pumparna att göra. Skulle ena lägga av kommer den att gå på andra halvan och i a f på tomg kunna varvas till 3-4000 om inte mer. Är det så att du vid fullgas enbart får upp rpm i 1500-2000 går den i nödprogram och det har inget med pumparna att göra. Att den går igång när du sparkar på tanken kan ha att göra med att ett el-fel "nollar ut sig" vid en spark. Glappis alltså. MVH /// Paap R |
| Tycker också att det känns mer som ett elfel. Bilen går ju perfekt med ett nyladdat batteri. Ska prova med ett annat batteri ifall det är den som är kass. 2-taktsolja i tanken låter också intressant. Kommer att prova det med. Lite jobbigt när det är -20C ute när bilen ska krångla.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.