|
|
|
|---|---|
|
tjenna... jag har en laiten fråga... jag har problem med min temostat och har hört att de finnds två orlika sorter... 91 gradiga och 80 gradiga... vilken ska man välja... | |
|
Den termostat som fabriksmonterades på din bil har reservdelsnummer 11537511580 och öppnar vid 88 grader men du kan även använda en termostat med reservdelsnummer 11537511083 som öppnar vid 91 grader. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
vilken e bäst då... |
|
|
Spelar egentligen ingen roll. Dom öppnar bara vid olika temperaturer. Förr så bytte folk termostat samtidigt som dom bytte vinterdäck/sommardäck och vice versa för att få bra värme.. Numera spelar det ingen roll.. Satsa på 88 om du kör hårt, 91 om du kör lugnare. Den som har mest saker när han dör vinner!! |
|
|
men jag har en sak till... den 88 gradiga går den alldrig ända upp i temp för de gör aldrig min det e därför jag vill byta den men då kanske jag inte behöver de... om den inte ska gå ända upp på mättaren... |
|
|
tempmätaren ska stå på "klockan tolv" annars låter det som om din termostat är felaktig och är konstant öppen ___ Mvh Patrik N. |
|
|
okej patrik.. men de gör den inte riktigt så jag får köpa en ny men e de panic då eller e de inte bra alls eller.. |
|
|
Hmm.. Desto kallare motor = mer effekt, varmare motor = bättre soppa räkning. Panik är det väl aldrig förrän något rasar. =) |
|
|
vad kan rasa då???????? |
|
| johpi: tror nog du har bytat om på lite saker där. vad jag själv har märkt så går bilen sämre när den är kall samt soppa förbrukningen är högre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.