|
|
|
|---|---|
| Någon som installerat SE HCB-300 i en e39 (01-02) eller e53 (02-03). Var tjuvar man konstantström, tänding, osv. Har för mig att det endast är fyra kablar konstant, tänding, jord och telmute. Sökt på nätet och hitter inget vettigt. | |
| Hittade du något om detta? Är intresserad av den lösningen själv, eftersom BMW's lösning verkar för dyr och inte funkar så bra med nya telefoner. | |
| Blev tyvärr ingen HCB-300. Investerade i stället i en Nüvi 310 med bluethoot-handsfree. Funkar mycket bra med min telefon (P990I). | |
|
Alla signalerna finns på stereons (huvudenhetens) anslutningskontakt. I många fall vill man även ha telefonljudet i t.ex framhögtalarna och även då är det på stereons kontakt man går in, lämpligen med en mellanadapter, som en välsorterad bilstereo eller telekombutik har. Om inte, skäll på dom och sök upp en annan! På mitt mektips om elsystem generellt för E39 m.fl finns info om kabelfärger osv, obs dock att kontakten på nyare stereo ev. är en annan än den på bilderna, kabelfärgerna kan säkert stämma ändå, och med mellanadapter så löser man problemet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.