|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver Hjälp jag har renoverat hela Toppen på Min Bmw 735. Alla packningar är bytade ventilerna är slipade och justerade Stora servicen gjort har bytat olja filter tändstift rotor fördelarlock med mycket mera, men den Dricker 2 till 3 liter per mil jag tankar för 500kr jag kör 235km sen e bensinen slut tankar jag för 100kr kör jag 45km o bensinen e slut. Jag var uppe på BMW o fråga dom sa testa med att byta Bränsletrycksregulator. Ska jag göra det eller vad säger ni. VAD KAN DET VARA FÖR FEL. | |
| börja med att ta ett kompprov, även den bäste kan göra fel, mäta tryckregulatorn innan du bytar den! hur gick den innan renoveringen?går den bra nu förutom bensinförbrukningen? | |
|
Ja ja den går ju bra men den är ju så j--la Törstg. Jag tror inte det har med kommritionen och göra men hur mäter man tryckregulatorn |
|
| koppla in en bränsletrycksmätare enligt haynes bok, sen kollar du mätaren beroende på olika varv på motorn.min fråga som innan, hur gick bilen innan ren och varför ren du toppen( jag tvivlar inte på din mekförmåga) men hade varit intressant med lite background!! | |
|
Varför jag renoverade toppen var att jag körde sönder en vipparm så bästemde jag mig att renovera hela toppen men när jag plocka av den så tänkte jag det är lika bra att köpa en annan topp från skroten så gjorde jag det för att den som satt i bilen hade en sliten Kamaxel, allt gick bra föruom att den dricker. |
|
| jag förmodar att det är samma regulator som innan, alltså du fick ingen med när du köpte toppen? samma spridare med? ta ett kompprov ändå, det brukar jag alltid göra ändå när jag inte vet vad jag skall göra, men du fräste sätena och sen slipade in ventilerna? kolla du så ventilerna höll tätt sen? om avgasstyrningarna är mycket slitna(dom slits mest på en bmw)brukar det vara svårt att slipa in avgasventilerna ordentligt, jag brukar byta styrningarna med(en liten kostnad i sammanhanget) jag låter kanske lite tjatig men man måste ju överväga alla möjligheter! | |
|
Kolla denna sida och sidorna runt omkring för felsökning! Länk Per L |
|
| Ja jag använde hela insuget med spridare o allt från den toppen som satt i bilen först. Jo klart jag har fräst ventilerna och jag gjortde ett test på alla så att dom höll tätt.Ventiltätnigarna är byttade också allså alla packningar är byttatde Komplet sotningssats med Toppbultar | |
| kolla tryckregulatorn till att börja med, finns ju olika på olika motorer, skall stå ett nr på den,spridarna kanske läcker, men då skulle den ju vara sur på morgonen eller efter ett tag typ. | |
|
Vet du var tryckregulatorn ligger. är det inte den som ligger på Bränsle röret längst utt en lite klump där en slang som går upp och en där nere. |
|
| jepp! den är det! | |
|
Hur gick det Issak? |
|
|
tjena! Håller själv på med att byta 2 vipparmar. plockar ej av toppen. av med kylare och AC kylare, fördelare och termostathuset. axeln till vipparm e´ delad i 2 st. för fram axeln mot front, och byter. har du slipat ventilerna så bör du ta komptest. läcker inlopp så drar den mer soppa och så mycket den drar så bör det ryka svart när du drar på. eftersom så mycket soppa borde den inte hinna förbränna ,eller ? mvh. mange |
|
|
Det är inte så att bilen har blivit så jävla rolig att köra att högerfoten har blivit blytung! Har varit med om det när det gäller 735 =) Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
| Tja ursäkta att det dröjde innan jag svara. Fick problem med datan. Ja jag kom fram till att felet på min Bmw 735 var att Bränsletrycksregulatorn var kass den stängde inte, så bensinen Forsa in i Motorn hela tiden så det var därför den drack så j--la mycket. Jag ville också säga att när jag skulle starta min bmw nån dag typ så vred jag nyckeln så den gick på startmotorn, den gick så j'vla surrt kändes som att den gick på 3 cylindrar typ sen kom jag fram till att den fick för mycket bensin. Efter att jag har bytat Bränsletrycksregulatorn gick den Perfekt sen dess har jag alldrig haft fel eller problem med bilen mer. Dricker nu ca 1 liter i milen men självklart dricker den mer ca 1,5 eller mer om man kör hårt med den och det tycker jag är jävligt bra för en sån gammal stor lyxbil. | |
| kul att du fick rätt på den! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.