AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.012

Vinkel ryggstöd e36 coupe.

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Tjena!
Jag tänkte snikra på en baslåda till min e36 coupé. Ska göra så den tar så lite plats som möjligt.
Därför skulle jag behöva veta vinklen på ryggstödet i kofferten, någon som vet detta eller har möjlighet att mäta. Min bil står tyvärr just nu på vinterförvaring. Skulle bli mycket tacksam om nån vet vinklen eller vill mäta.

Sen undrar jag om ni har tips på något bra ställe man kan placera ett medelstortslutsteg.
Tror ni att det får plats i reservhjulsbaljan, fast reservhjulet är där. Alltså framför reservhjulet. Minns inte riktigt hur där ser ut.

Ska försöka installera allting så diskret som möjligt, och dessutom så att det tar sån liten plats som möjligt.

Basen jag kommer att använda är en Pioneer 10".

Hoppas någon kan hjälpa till. Tack på förhand!
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Gjorde min baslåda med en vinkel på knappt 70 grader, funkar fint. Mätte vinkeln till 68 eller nåt sånt, runt 70 iaf.
Du kan se hur jag byggde här:
Länk
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Tackar så mycket.
Då kör jag också på 70grader. Snygg ljudinstallation.
Har hört att det är svårt att få basen till att spela igenom utan att såga hål i hatthyllan.
Spelar det igenom för dig, eller du har sågat hål? Jag tänker inte såga i min.
Ser att du plockat bort reservhjulet, hade inte planerat att göra det. Får skruva upp slutsteget mot ryggstödet då helt enkelt. Är ju inte så jätte mycket ivägendär i heller.

Och åter igen. TACK, verkligen snällt att dela med dig.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag har DLS 12" bas och har inte gjort hål i hatthyllan för att få ljuet igenom. Tycker basen kommer rätt bra igenom iaf, men visst blir det skillnad om man har öppet mot cupén.
Lycka till

--
DTM system och rak 6a ;)
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Ta bort högtalarna och lådorna dem sitter i, i hatthyllan, gjorde ganska stor skillnad för mig! Har inte heller gjort hål i hatthyllan.
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
jigga, hade tänkt att pröva plocka ut dem. Skönt att höra att det hjälpte för dig. Kanske lyckas även jag få till hyfsat bra ljud i min coupe.

Nu till en annan fråga. I kickpanelen. Sitter där 5 tums högtalare? Detta mått får väll annses som väldigt ovanligt. Någon som lyckats att montera 5.25 högtalare där? Eller har några tips på 5 tums högtalare till vettigt pris.
Vad har ni för framsystem?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.