|
|
|
|---|---|
| undrar om någon har nåt tips innan jag börjar riva i skiten! bytade lambdasond och en beg lmm, bilen har sen gått bra förutom att den liksom har ryckt till ibland uniefär som om man har haft ett gummiband där bak. men nu har den börjat misstända nåt fruktansvärt på låga varv ibland precis som om den får för lite soppa, och går ner i tomgång och upp igen, detta varar några sekunder sen kan den gå bra igen en dag, hade varit mycket bättre om den la av helt! hatar fel som kommer och går, nån som varit med om nåt liknande | |
|
Jag har samma problem med min 525a. Kam och/eller vevaxel givare kan tydligen orsaka detta problem. Men luftmassemätaren kan också vara orsaken. Jag provade att byta min kamaxelgivare men det hjälpte inte, ska testa att byta vevaxelgivarn i helgen och se om jag skulle få lånat en lmm. Men i värsta fall kan det ju vara någon skadad kabel och det är ju inte så lätt att hitta! Eller löskontakt i boxen!? /// Kristian |
|
| hör gärna av dig om du kommer på nåt! skall kolla lite på min i helgen!!! en bmw som funkar är en dröm att köra-funkar den inte så är den som en gammal volvo! | |
|
Ingen framgång i helgen :( Skulle testa med vevaxel givaren från farsans 520 -95 men efter 2 kämpiga timmar kom jag fram till att den inte passade. Provade att plugga tomgångs ventilen men inte hjälpte det heller. Idag när jag kom hem så gick den som en påse nötter igen så jag tog upp huven och den började gå som normalt när jag slog till spjälläges givaren. Givaren är ny men det kan vara något fel med stöpseln eller kabeln, måste kolla. /// Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.