|
|
|
|---|---|
| Är på g att köpa en x5 -02 som gått ca 5000 mil. Mätarkoll gjord på BMW. Så gått som all tänkbar utrustning, sportstolar, skinn, navi 16:9 med tv, taklucka, bensinvärmare, mm mm i mkt fint skick. Pris ca 290´. Är det vettigt? Kan bli lite av ett impulsköp :-) | |
|
Tänk på att den mätarkoll som görs på BMW inte är värt något eftersom dom bara kan upptäcka lågbudget fusk. Vet inget om bilen men rent generellt så är 5000 mil lite på en 02:a och med tanke på det så tycker jag priset är aningen lågt men jag har inte helt koll på X5-priser. Vad är historien på bilen? Sv-såld / importerad? En gissning är ju att det kan vara denna Länk och då tolkar jag avsaknaden av skyltar som att den är nyimporterad. Ta chassinr och gå till närmaste BMW-handlare och be att dom beställer ett utdrag av bilens garantireperationer. Då får du ett antal datum och miltal om du har tur och då kan du jämföra med de datum och miltal som finns i serviceboken. Har fångar men ofta fuskade bilar. Nästa steg är ju att ringa till en eller flera av de verkstäder som servat bilen och kontollera att bilen verkligen varit där och att miltalet stämmer. Ovanstående tar ett par timmar och är en billig försäkring på att bilen med största sannolikhet inte är skruvad. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaret. Det stämmer att det är den x5:an. Tydligen import från Frankrike. Hade tänkt göra det som du föreslog. Är priset ok om allt stämmer? |
|
|
Bilen ser väl ganska trist ut enligt min mening, mest beroende på avsaknaden av sportpaketet, inga vita blinkers osv och för små fälgar... Tror den kommer bli svårsåld utan sportpaketet i framtiden. Min personliga reaktion när jag läste mätarställningen i annonsen var att den rullat extremt lite, men kan säkert stämma, se dock för guds skull till att verifiera detta INNAN köp! /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| Kan hålla med om att den ser lite "tam" ut. Tänker byta till 19" + vita blinkers. Kommer givetvis kolla milen grundligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.