AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.380

Min 320 D bara dog när jag körde!?

Sida 2 av 2
kr
18
kribasko
525 tds -93
tur att jag såg denna tråd, jag har funderat på en 320d, jag har en 525 tds nu och är ständigt rädd för dieselpump ras, trodde bmw kanske löst detta problem på dom nyare dieslarna...
trist, nu måste jag ta mig en rejäl funderare.
måste kanske kolla på bensinare istället... eller ett annat bil märke :(
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Men ge dig! byte av diselpumpen var min lilla pärla värd för att fortsätta spinna! Värt pengarna! och märket!

¤Säffle Rebellen¤

*If Gud dosn´t drive BMW, then why is the sky blue and white?*
kr
18
kribasko
525 tds -93
okej, ursäkta min lojalitet till märket men jag hade hoppats att dom löst de der med pump rasen...
det blir en bmw som nästa bil helt klart.
men jag är väldigt sugen på en 530d eller 330d men det drar ju iväg lite i pris då. har du kcr box i din? är den piggare än en 525 tds. (såg att ni hade haft en sån)
Jag kör ganska mkt mellan pajala och kiruna (18mil) så det är viktigt med komfort för mig, så en 530d vore ju väldigt trevligt och helst automat, men jag funderar också 320d för det är lättare att hitta en svensksåld med lite mindre mil på mätarn till hyfsat pris.
kr
18
kribasko
525 tds -93
har du haft några andra problem med bilen?
har du bilder på den?
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Min pump var också trasig. Pumpen hade inte rasat "mekansikt" , istället var det nån el-krets i pumpen som gått sönder.
kr
18
kribasko
525 tds -93
hur mkt kostade det att laga?
har forskat bland forumen på 330d och 530d, verkar vara samma problem
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Som Thörner skrev innan, bmw tar 18500 för att byta pumpen.
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Vi hade en box i 525 men har ingen i den jag har nu. Men 525:en blev oerhört pigg på gasen! =o) Larmsensorn i motoren ska bytas för han hade lite livat för sig ett tag och larmade och sen så lyser airbag lampan för att det är glapp i bältessträckar sensor kabeln. den ska in och bytas. Bytt ljusrampen bak på den oxå för en lampa gått och det gick inte atyt fixa och sedan hade jag glapp bak i en kontakt till dimmljuset. Men bilen har funkat fint! =o)

¤Säffle Rebellen¤

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Thörner -> klart den funkar fint, du kör ju finbil! :D

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
kr
18
kribasko
525 tds -93
min 525 tds har börjat läcka från pumpen :(....
ska lämna in den på en diesel firma i luleå, dom packar om den och byter ställverket i pumpen... ca 10000kr!!! trist men nödvändigt
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Oj, de e dyrt uppenbarligen att ligga på topp! Min bil går kanon nu iaf, va till Sthlm tur å retur i natt (enkel resa ca 30 mil) me två kompisar som gift sig.. körde de te flyget å fan så bränslesnäl bilen e!

¤Säffle Rebellen¤

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.