|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jack: nej då för det ju tråden mera framåt att sitta på sin kammare och jaga upp sig över andras inlägg när man själv kläckt ur sig något som är tämligen inkorrekt.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tyvärr bara att konstatera, marknaden är nersketen med begagnade BMW, dessutom är inte din modell en av dom "attraktiva" modellerna=svårsåld. Mvh Peter |
|
|
Magnus: för det första var ju ditt inlägg absolut inget svar på jonesonos fråga (vilket forumet är till för) utan enbart en sågning och förlöjligande av mitt inlägg - DET är knappas nåt som för en tråd vidare, men besserwissrar är tyvärr nåt man får leva med på ett forum. Vad gäller det jag skrev så är det ett faktum att det saltas mer i Sverige än längre ner i Europa där man har mildare klimat. Och detta är något som märks på importbilar, jag har själv haft 3 st och känner andra som har gjort samma erfarenheter. Men fortsätt leta fel du, då har du ju nåt att göra. |
|
|
Jonesono: beklagar att din tråd ballar ur på grund av sidospåret kring salt... Jag drar mig ur nu iaf, du har fått min åsikt. Mvh Anders |
|
| Jackinthebox: Det är lugnt! Tack för råden iaf.. ska se vad jag ska knåpa ihop av det här. | |
|
Undrar en sak, hur kan en BMW vara "svensksåld"? Förr eller senare är det import iaf! volvo eller saab kan man kalla det men utländska bilar? Låter löjligt tycker jag... |
|
|
Svensksåld = rosthög, prova med! Ge fan i att smutskasta all import! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
| Jag håller med FD-Ormen. Min 520 är Sv-såld och har i princip bara rullat i Stockholmsormrådet och den rostar som inget annat. Båda bakflyglarna är duktigt angripna. | |
|
Det man oftast ser "utifrån" är toppen på isberget. Det behöver inte vara så, MEN en normalkörd 16 år gammal E34 med 25'mil börjar bli rätt murken under skalet. Skarvar, fästen, vassa delar, mm. överallt där salt får ett gott fäste brukar kexa ihop. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Förvisso, men som begbil är nog E34 en av de bilar man får allra mest bil för pengarna. Rost på E34 är ju oftast "helt ofarlig". Det brukar finnas lite angrepp vid tanklock och kanske någon skärmkant. Hissar man upp bilarna så har allt vitalt mycket bra motsåndskraft. -Golv -Balkar -Hjulupphängning -Bryggor osv har nästan aldrig några skador. Kolla på tex vilken japanare, ford eller dyligt som är 15 år och rullat +20.000 mil. Där ger sig alla dessa delar av rosten. Det finns ju inte kvar att fästa ekonomiplåt i. En E34 däremot kan rulla i 10 år och 10.000 mil till utan större mankemang. Dessutom så åker man ju både bekvämt och säkert i den lite robustare bilen |
|
Sixten |
Vad det gäller skruvade mätare så är det bättre att köpa tyskimport än svensksålt eftersom att i tyskland sparas samtliga års mätarställnngar i ett register medan man i sverige bara kan kolla senaste besiktningen. när de skriver in ett års mätarställning readeras nämligen de tidigare. Varför åka "bil" när man kan åka BMW??? |
| Sixten - Stämmer inte. Vem som helst kan helt gratis beställa besiktningsprotokoll från år 2000 och framåt och på dessa står noterad mätarställning. Testa att beställa din egen bils protokoll om du inte känner dig överbevisad av mitt inlägg. Maila regnummer till kundtjanst@bilprovningen.se och be att få de protokoll de har. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.