|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå! Tänkte höra varför det är ett så svalt intresse för bilen som jag har på försäljning?! Har den på flera annonssidor (powerbörsen, blocket, eniro) bl. a på eniros förstasida på försäljningssidan i en sån där "5-sek visningsbanner" som de har högst upp på sidan. svårförklarat, men ni förstår säkert. :) Iaf, är i väldigt bra skick och funkar fint.. men så svalt intesse! Så här ser annonsen ut: "Diamantsvart metallic *Nästan nya vinterdäck på 15" Bmw originalalufälgar. 205/65 R15 *Ganska ok sommardäck fram, bak är det sämre. 15" alufälgar även där! 195/65 R15 bak och 195/60 R15 fram. *Besiktigad *Skattad *Miltalet: ca 25500 *Nya vita blinkers x 4 (kvitto) *Olja, filter, stift bytt *Ny mp3/cd-spelare med motordriven flipfront, 3d-animeringar & fjärrkontroll (kvitto & garanti) *C-lås *larm (dock ej inkopplat) *taklucka *elspeglar *servo *M-knopp *Ena dimljuset är nytt (kvitto) *Bytt katalysator (kvitto) *Ventiljusterad (kvitto) *Toppen renoverad (förra ägaren) *kamremmen bytt - ca 3000 mil kvar på den(förra ägaren) *Kvitton och gamla besiktningspapper finns *99% rostfri *Välskött! *SVENSKSÅLD – dvs. ingen importerad, skruvad gammal rosthög!! *En vädligt liten buckla på vänster framskärm (påbackad, bild finnes på detta) *En reva i förarstolen (som på var och varannan äldre bmw! Bild finns även på detta) *Går väldigt bra och är i fint skick! *Servicebok - fylld *Säljer den pga. vill ha en något mindre bil Pris 22500:- ev byte Bmw e36 316, 318, 320, golf 3 eller audi 80 coupé + ev pengar emellan Du når mig på telenr: 0739-972952 el 054-153459 Svarar både på mail och telefon, endast seriösa svar! obs! Har många fler bilder att skicka (på motorrum mm mm .)!" Bara att söka här på powerbörsen på 520, värmlands län så finns det bilder!! Säljer den för mig och min mors räkning. | |
| tyvärr så finns det nästan inget intresse för dessa bilarna, och speciellt med den motorn du har.jag har försökt sälja min 520 91 24v här på autopower ett par månader nu(nybes,kanonskick i motor o låda,litegds för 6500kr!!!!inte något intresse alls! så kan du själv tänka dig! hade du haft en 24v motor iden hade det varit mycket lättare, och tyvärr måste jag säga( nu blir du väl arg på mig) så kan man hitta en 520 m20 för runt10-12 på blocket.dom sista åren har bilarna sjunkit enormt i pris, och folk har lånat mer till nyare bilar pga den låga räntan! | |
|
Jo, iof kan man hitta det! Men, jag brukar sitta och kolla upp dem själv och antingen är de importer = skruvade.. eller så ser de ut som fan med all rost! eller så har de gått +35000 mil och har gjort sitt för mer än länge sen! Tragiskt att det inte finns intresse, när det ändå rullar ett par fina ex av den här årgången på vägarna!! |
|
|
Nu tänker jag dra på lite "flames" här, men kör hårt i alla fall Detta bevisar några saker jag länge misstänkt: 1. Svensksåld eller import är skit samma. 2. Varför lägga ut en förmögenhet på dyr BMW service och stämplar i servicebok, du får max tillbaka 10% av det du lagt ut, dvs lägga pengar på att få stämplar i serviceboken är förslustaffär. 3. Samma sak med underhåll och utrustning, du får bara tillbaka en bråkdel av det du lägger på det, så skit i det. |
|
|
Kanske på grund av uttryck som: ”SVENSKSÅLD – dvs. ingen importerad, skruvad gammal rosthög!” Den typen av försäljningsargument får mig – och säkert många andra seriösa bilägare – att spy! Jag tycker att du och alla andra som bl.a. på detta sätt försöker svartmåla bilimport, mest drivna av ren nationalistisk naivitet, och i samma veva smutskastar även alla de ärliga och fina privatimporterade bilarna i landet, borde skämmas! |
|
|
Jo det är ju fel, finns ju inget som säger att en svensksåld är bättre, räcker ju att skriva svensksåld, vissa köpare kör ju på sina principer osv. Men 520 med 12v motorn är bland det svåraste idag att sälja, mkt tackvare de känsliga topparna och att en 525 inte drar mer soppa än en seg 520. //Simon |
|
| min 520 som jag berättade om i mitt förra inlägg är faktiskt importerad!! men läget är faktiskt så att din bil inte är värd dom pengarna du begär, även om den säkert är så fin som du skriver, problemet är att många som köper en så gammal bmw, ofta en ungdom, vill ha en bil med lite ös i,då hamnar tyvärr din bil i ett dåligt ljus, jag köpte själv en 520 89 1997 för 70000 tusen, sålde den nåt år senare,fick 45000,priserna bara sjunker!! sen finns det väldigt många fina importbilar här utan tvekan, men man skall vara medveten om att en stordel av dom är skruvade! men personligen tycker inte jag det gör nåt om man får den till rätt pris, har tänkt behålla den ett tag, och kan meka själv. | |
|
jonesono. Bjuder 5 tusen... |
|
|
Som många säger, bilen är svårsåld eftersom den är gammal och en "svår" modell. Sälj mp3/cd separat eller behåll den. Du får inga pengar för sådan utrustning. Jag skulle gissa att priset är cirka 10 000 kr för högt alldeles oavsett bilens skick och utrustning. När det gäller bilar i den klassen är skillnaden i vad marknaden vill betala mellan vrak och finbilar ganska liten. Don't dream it, drive it |
|
| Tror du tjänar mycket på att lägga dig under 20k. Det är en magisk gräns för många, framförallt när man söker på bilar. Jag skulle säga 19k och putsa även upp bilen lite innan fotograferingen. En ren bil är värd med än en skitig, det må verka som en småsak men det är väldigt viktigt. | |
|
Det är bara så att en BMW är svårsåld oavsett modell! Försök att sälja en M3 eller M5..... Lycka till! BMW har det största raset i värdeminskning jag vet av alla premiumbilarna. Du kan importera en Fetutrustad BMW för nästan halva priset efter bara 2år. Skrämmande värdetapp!!!!! Då fattar man varför det inte går lätt att sälja stenåldersvagnarna från 80 talet.... (Fast dom var nog bäst då va!?) |
|
|
Ok, tack för alla inlägg här.. har en del att fundera på! Ska jag ta bort cd:n och sänka priset? Är 15000:- mer rimligt?! Jag ser ju andra 520 bilar som ligger en bra bit över. Fast det är klart att de räknas ju först när de är sålda. :) |
|
|
Jag tror att det fortfarande är för högt men prova att lägga ut bilen för 15 000 och se om någon ringer... säljs den så är det alltid positivt. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
"Svensksåld" betdyer också att den har gått i svensk saltvinter i 16 år, till skllnad från europa-importer som har sluppit salt-korrosion. Har själv ägt 3 tyskimporter innan nuvarande bil och inte haft några problem med dem. OK, visst kan det saknas strålkastarspolare o sätervärme men rosten är ett större problem. Enda anledningen att skriva "svenskåld" är att man tror att tyskimport innebär skurvad mätare, krockad bil osv. När det handlar om en 16 år gammal bil som har gått 25' plus mil spelar sånt ingen roll, då går man hellre på skicket på bilen och kvitton på servicar/servicebok. Skriv bara "svensksåld" och sänk priset. Skippa defekterna i annonsen, sånt märker de när de tittar på den - ta med det i prutmånen istället. /Anders |
|
|
Okej, jo jag ska se vad jag tar mig till med det här. Rosten är väl en av fördelarna med bilen.. den har sluppit undan väldigt bra faktiskt.. finns väl ett par knappnålhuvudstora rostfläckar kring skärmkanterna.. men den är ju gammal som sagt. Det ligger ju ett värde kring 2000 spänn i cd-spelaren.. köpte den ny för inte länge sedan också.. ska jag plocka ur den?! Ska jag dra 2 från försäljningspriset då eller hur göra? Det kanske inte är så viktigt att den är kvar, eller? Själv känner jag att cd är ett måste i bil, men det är jag de. |
|
|
"Svensksåld" betdyer också att den har gått i svensk saltvinter i 16 år, till skllnad från europa-importer som har sluppit salt-korrosion" *LOL* ytterligare en gammal skröna precis som sätesvärmen: Man saltar friskt i större delen av Europa Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Gold |
Gasar-Magnus, har lärt mig genom åren att import bilar slår svensksålda bilar på fingrarna när det gäller rost och allmänt skick på kaross sidan. Har ägt båda delarna flertalet gånger. Sen rent mekaniskt så är det hugget som stucket. Summa sumarum, jag köper hällre import än en svensksåld. ///M arcus |
|
520 12v är som sagt en ganska oattraktiv modell. Jag tror de flesta som vill ha en E34 bruksbil letar efter en 525 24v. Dessa verkar ju numera gå att få till ungefär det pris du begär för din. I den prisklassen får man ju så mycket mer bil för bara ett tillägg på några få tusenlappar. Det gör att intresset för de mindre attraktiva exemplaren sjunker som stenar. Mvh Johan |
|
|
CD-spelaren kan nog vara bra att ha kvar i bilen för att överhuvudtaget få en köpare. Mvh Johan |
|
|
Gold: visst är det så MEN det är en alltför vanlig skröna att man inte saltar i Europa ( liksom att vinter och kallt "inte finns" i europa)... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Visst saltas det i Europa men inte i samma utsträckning som i Sverige - det var det jag menade med svensk saltvinter. Här saltas det konstant halva året, det gör man definitivt inte i större delen av Europa. Alltså är svenska bilar mer utsatta, plus att vi har bedrövlig vägkvalitet i Sverige jämfört med Tyskland, vilket ger fler stenskott och därmed fler hål som saltet kan krypa in i. Lägg din energi på att svara med nåt vettigt istället för att leta fel i andras inlägg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.