AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.131

motor som misständer

hej har en 735-87 har råkat ut för ett problem den misständer bara ibland alltså inte hela tiden någon som har något tips vad det kan vara

Kolla fördelar locket ;-)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla även stiften - skicket/åtdragningen och att det är RÄTT stift för BMW:s motorer kan vara tjuriga om man använder stift av vissa märken.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ok har bytt stift återstå att se om det hjälper

bm
46
bmwlover81
323i e21 bmw 528i e28 bmw 730i e32
Tändkablarna är känsliga som en kvinna och det är inte alltid dom ger sig till känna, ibland slår dom gnistor ut i toppen, min 735 var känslig i fuktig väderlek, men sen kollade en bmw mek upp den och då var det två tändkablar med små osynliga brott på som spökade. Nu är den perfekt!

bmwlover
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det som Niklas skrev med en "glimten i ögat" smilie efter är inte alls en dålig gissning...Byt fördelarlock+rotor,sällan "folk" som äger motronicförsedda M30 gör det pga att prylarna kostar en smula..

KAN säkert vara detta fel..

Mvh Janne.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hade en 535a -91 som jag bytte toppackning på. en insugspackningar var defekt när jag rev den. Efter montering med nya packningar började den gå oroligt efter bara några mil. Samma packning visade sig ha gett upp!
Kolla upp även detta med startgas. jag var övertygad om att det var ett tändningsfel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.