|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om man kan lägga i ett kn-filter org-boxen,utan att luftmängdmätarn tar stryk.har en e39 årsm-98.vill som sakt inte byta filter varje år,när man bara kan göra rent kn-filtret ett par gånger per år.tacksam för svar snarast. MVH DICKA,O | |
|
Jag satte ett K&N i min 530iAT och det funkade bra, men jag vet inte om det gjorde någon nytta. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| nää den tar inge stryk... det e bara att sätta i | |
|
Oljan man har till dessa filter kan sätta sig på trådarna i LMM och skada denna. Detta inträffar oftast efter en längre tids körning med dessa filter. Råkade ut för detta med min 525i ___ Vagnparken: Länk |
|
|
En kompis som kör Mercedes C36 AMG fick stora problem efter bara någon månad pga. sportluftfilter (BMI, utbytes). Först fattade han inte att det var luftfiltret som ställde till det men efter att hört sig för lite köpte han ett nytt originalfilter och direkt var problem borta! --- Emil B |
|
|
Kör med KN i min bil, har aldrig strulat nåt. Men du måste ha en specialolja s.k klisterolja ( sprayburk ) till filtret, finns att köpa hos mc-handlare. Lycka till! |
|
| PrylBalle: Satte han det i originalboxen då eller?! | |
| jag kar kn filter i min m5a.. det e orginal box fast jag har tagit bort locket så det e som öppet gick bättre och behöver alldrig spray pa något med... | |
|
Jag har insatsfilter i orginal box (kn) och har kört 2000 mil utan problem,det står på boxen att filtret behövs tvättas mellan 5000/10000 mil beroende på förhållanden på vägarna. En lätt fråga...bästa sättet att rengöra filtret?Vad göra och hur?Någon som kan skriva en rad om det? Mpower |
|
|
köp en rengörings-sats. Innehåller en vätska som man tvättar filtret med och en olja som man sprutar på filtret efter rengöring ___ Vagnparken: Länk |
|
| Har haft K&N filter i mina tre senaste bilar och på ca 20000mil har jag inte haft några som helst problem pga det , kör med det mest pga att de alldrig behöver bytas utan endast rengjöras och oljas.Har alltid använt K&N:s egna rengöring och olja som finns att köpa där filtrena säljs. | |
|
Steelneck: japp, instatsfilter menade jag (skrev utbytes...). Jag har själv haft sportluftfilter i en opel jag hade innan och hade inga problem med den. Just mercedes som är känsliga kanske? --- Emil B |
|
|
Mugge& Hewi:rengöringssats ok,eftersom kn-filtret satt på vid köpet så vet jag inte riktigt var det är köpt, men i tyskland är det garanterat :-) Tack för det iaf rengörings sats ska inhandlas det borde finnas på mekonomen eller autoxperten då. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.