|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att uppgradera till facelift på mina framlyktor och blev lite osäker på vad som är vad eftersom det inte ser likadant ut som på min -99:a och behöver lite assistans. Utifrån och in: längst ut sitter blinkersen, sedan kommer gummibälgen med xenonlampan. Precis bredvid snett ovanför gummibälgen finns 1 uttag med pytteliten lampa i, är detta p-ljus/angeleyes? Direkt under ovanstående uttag finns ett droppformat hölje som måste skruvas av. Misstänker att detta inte innehåller någon lampa men vad är det för något? Är märkt Hella i alla fall. Finns det någon motsvarighet till detta på min -99:a? Sedan längst in mot mitten, framför donet till xenon finns ytterligare en lampa märkt H7, förmodar att detta är helljuset? | |
| Länk | |
|
Hej och tack för snabbt svar! Betyder detta i så fall att nr 13,14 och 16 i denna Länk på min '99:a motsvaras av nr 7-9 på din teckning? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ser ut som det ja. ///MVH Hasso Länk |
|
OK, tack! En fråga till: jag har hört att det är olika strålkastarehållare på en '99:a och en 01:a, stämmer det verkligen? Dimensionerna på huset är väl desamma? Med strålkastarehållare menar jag en typ av metallplatta som ska bära upp strålkastarhuset på den del som sticker in i motorrummet. Har inte sett den själv än, men den lär finnas där. ;-) |
|
| Ingen som vet något om strålkastarfästena? | |
|
Jag köpte en ny till min 01:a och den levererades komplett med lampor och lamphållare samt ett nedre fäste som var av plast. /Pulare |
|
| Det går att fästa på de gamla fästplattorna också, men man går nit på ett skruvhål. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.