AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
788

Vad är vad på ett e39 lamphus -03?

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Är på väg att uppgradera till facelift på mina framlyktor och blev lite osäker på vad som är vad eftersom det inte ser likadant ut som på min -99:a och behöver lite assistans.

Utifrån och in: längst ut sitter blinkersen, sedan kommer gummibälgen med xenonlampan. Precis bredvid snett ovanför gummibälgen finns 1 uttag med pytteliten lampa i, är detta p-ljus/angeleyes?

Direkt under ovanstående uttag finns ett droppformat hölje som måste skruvas av. Misstänker att detta inte innehåller någon lampa men vad är det för något? Är märkt Hella i alla fall. Finns det någon motsvarighet till detta på min -99:a?

Sedan längst in mot mitten, framför donet till xenon finns ytterligare en lampa märkt H7, förmodar att detta är helljuset?
Länk
St
1.089
Stente
Hej och tack för snabbt svar!
Betyder detta i så fall att nr 13,14 och 16 i denna Länk på min '99:a motsvaras av nr 7-9 på din teckning?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ser ut som det ja.

///MVH Hasso
Länk
St
1.089
Stente
OK, tack!
En fråga till: jag har hört att det är olika strålkastarehållare på en '99:a och en 01:a, stämmer det verkligen? Dimensionerna på huset är väl desamma?

Med strålkastarehållare menar jag en typ av metallplatta som ska bära upp strålkastarhuset på den del som sticker in i motorrummet. Har inte sett den själv än, men den lär finnas där. ;-)
St
1.089
Stente
Ingen som vet något om strålkastarfästena?
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Jag köpte en ny till min 01:a och den levererades komplett med lampor och lamphållare samt ett nedre fäste som var av plast.

/Pulare
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Det går att fästa på de gamla fästplattorna också, men man går nit på ett skruvhål.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.