|
|
|
|---|---|
|
Behöver kolla upp med de som vet lite mer. Jag har nämligen varit och kollat på en E28 528 -86 med mycket "godis" på. 19 200 mil. Senaste ägaren har haft den sedan den hade gått 2 800 mil. Han är idag 82 år gammal. Totalt är det 3 ägare på bilen, dvs. full historik. Bilen är utrustad med följande: helskinn, AC (fungerar), elhissar fram å bak, eltaklucka, elspeglar, nivåreglering bak, drag, BMW original larm =extra hål på dörren, motorvärmare med batteriladdare. Farthållare och färddator tänkte jag inte på men det finns kanske oxå... Vet inte om det fanns diff till dessa heller. Dock finns det lite att göra på den, typ byta framskärmar och en allmän översyn av karossen. Motor och växellåda är i perfekt kondition. Kan det finnas ett samlarvärde på denna kärra? Egentligen är jag lite mer entusiast av 2002 och E30 men men... "Kofi" | |
|
E28:n har väl inte riktigt kommit upp i någon samlarbils status ännu. Den modellen som är mest eftertraktad och lite speciell(förutom M5:an då) är M535:n(helst original). Men en fin E28 528 som har all den utrustningen som du beskriver är ju inte helt vanlig. Enligt din beskrivning så finns det ju en del att göra rent karossmässigt på bilen och det är ju absolut inte ovanligt. Rosten är en E28:s största fiende. Men om man har en fin 528 så kan du vara säker på at värdet inte sjunker i alla fall, det viktiga är att hålla den original och då tror jag att värdet kommer stiga så sakteliga. Sedan är ju E28:n en väldigt trevlig bil att köra + att den har hajnosen och det är ju inte fel!! Kolla på www.e28.se och ställ samma fråga i det forumet så kommer du garanterat att få många bra synpunkter! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Hej. Jag håller med dig om att M5 och M535 är mest eftertraktade och därför står högst i kurs. Dock får jag bilen nästan gratis men undrar om jag ska dra på mig mer arbete. Har redan så det räcker på min Tii så egentligen kom den här lite olägligt. Ska kolla på ditt hänvisade forum... "Kofi" |
|
|
Får du den nästan gratis så ar det ju bara tacka och ta emot..:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Jag får nog köpa den tror jag. Får sälja en annan bil bara (en svensk från Hisingen). BMW:n är ju skattad och besktigad så det är ju ok i alla fall. Lär ju alltid få igen mina 1 500 kr om han godtar mitt bud... Grymma 535:or du har... "Kofi" |
|
| Så var BMW:n inhandlad. 2 000 kronor hamnade vi på. Fick med 5 originalfälgar med bra TRX däck på. Bilen var dessutom utrustad med diff vilket ju inte är negativt. Jag tror banne mig alla besiktningspapper var med sedan bilen var ny... Helt klart värd att göra i ordning... | |
| Grattis till köpet! E28:or med M30-motor alltid trevliga bilar :-) Dock har jag svårt att tro att en gammal 528i någonsin skulle uppnå "samlarvärde". Jämför med tex gamla E3:or, E21:or eller E23:or, deras värde har inte ändrats speciellt mycket dom senaste 10 åren. Helt klart är alla gamla BMW-modeller värda att bevaras, men man ska nog inte se dom som investeringsobjekt. | |
| Du har helt rätt vad gäller investeringsobjekten... Vad gäller E28 så är det ju M5 och M535 som kommer att dra iväg. Utelämnar Alpina i diskussionen då det är ett kapitel för sig. De andra kommer fortsättningsvis vara låga i pris. Dock fick jag en bil som är väl värd att bevara. Full historik och så den utrustningen. Ingen färddator eller farthållare vilket verkar vara det enda som saknas... | |
|
Jag TROR inte att någon E28 kommer att dra iväg i pris faktiskt. Skulle möjligtvis vara M5, Alpina B7/B9/B10 eller Hartge H5. Det troligaste är att prisbilden inte förändras alls. Men som sagt verkar din 528i helt klart värd att bevaras! Angående färddator kanske jag har en över snart, om du är intresserad? |
|
| Kan inte köpa en sådan nu även om jag skulle vilja maxa 528:an... Har köpt på mig alldeles för mycket arbete för tillfället. Ska göra i ordning Tii:n oxå... Och så huset jag köpte för 7 månader sedan... Har fått förbud att renovera bilar av "regeringen" innan huset är färdigställt... | |
|
Det blir det aldrig....huset alltså. Jag vet..har samma förbud. Lycka till med renoveringen. m30 i e30 |
|
| Nej, det är klart. Huset blir ju aldrig klart. Man får ta sig tid till sina BMW i alla fall. Sikken motor det var i min nya "tvåtusenkronorsfemtjugoåtta". Smilgroparna slutade i nacken... ha ha ha ha. Fick förmånen att köra motorväg i nästan 50 mil dagen efter köpet. Satan vad kul det var... Bilen slutade aldrig att accelerera... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.