|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar och tjejer! Jag har ett motorvärmarproblem i min bruksbil. Bilen det gäller är en 525 TD -95 som jag köpt av min far. Min far köpte bilen -99 och installerade en Calixmotorvärmare. Problemet är att 5 st insticksvärmare gått sönder. Ok, dom skickar nya men det känns inte så roligt att byta värmare i princip varje vinter. Nu har jag funderat på att köpa en Defavärmare, dock vill jag fråga er som använder Defa om ni har haft liknande problem? Vill veta att dom håller. MVH Daniel | |
|
har haft defa i mina tidigarebilar har alldrig haft problem med dessa i dag har kalix men den fungerar. schnellfahrer |
|
|
Har haft DEFA i tre vintrar nu och peppar peppar inga som helst problem, jo det skulle vara att en kupévärmare gick sönder då, men inget annat. *BAWORAK* |
|
| Jag har bytt 4 st Defa på min TDS nu senast förra vintern nu har även den slutat fungera..problemet är det hjälper inte att byta märke heller det finns bara en enda tillverkare av själva elementet enligt KGK som betalade bytet förra gången.. | |
| Var det KGK som sålde värmaren? Kan jag kräva att få värmaren bytt på verkstad på Calix bekostnad? | |
| Jag fick lämna in min bil på verkstad KGK stod för detta.. | |
| Jag tänkte be dem skicka en slangvärmare istället, eftersom Defa inte verkar fungera heller. Är det någon som monterat en sådan på en TD/TDS motor? Ska man montera den på nedre slangen på kylaren? | |
Vantage |
Skippa tankarna om slang-värmaren. Detta funkar INTE alls på din bil. Fick en sådan monterad på min 99:a TDS och det enda som hände var att kylar-slangen blev varm. Block-värmare är det som gäller. Vantage |
|
Har haft samma bekymmer på en "kundbil" med värmaren. Där var eluttaget i stolpen orsaken till avbrotten i bilens värmare. Hela området där han bodde har ett system som heter "TermoTach" som styr el med intervall till stolpen. Ju kallare desto längre tid inkopplad ström på uttaget ,VANSINNE. De värmare som jag bytte ut såg EJ brända eller blånade ut. Även återförsäljaren var undrande, men inga tveksamheter att det gällde reklamation eller felaktigt montage. Intervall-inkoppling av ström är förödande för värmaren Bytte tre Calix och en Defa på denna 525TDS, sedan flyttade han till annat område utan intervall på stolpen . Nu håller värmaren. /Mats |
|
| Konstigt. Jag har parkeringen i ett varmgarage, på jobbet har vi timer, och ändå går dom sönder.. | |
|
Hallo ! Blockvärmaren på min 523i-96 stod inkopplad i 8-12 timmar i sträck under 5 års tid vissa helger jag jobbade utan att gå sönder.Visserligen har vi ingen timer som slår till och från på våra stolpar. Man kan undra om kvalitetet på dessa värmare blivit sämre ,hoppas inte då jag precis monterat en Defa på min 530IA-01 |
|
|
Det termotach jag syftade på fungerade på så sätt att det kunde vara påslagen två minuter avslaget fem , på fem min. avslagen tio min osv. Det blev aldrig varm motor av detta, inte ens "pissljummet" :( Detta knäckte värmaren enligt representant från Calix,, /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.