|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vägbulor är ett gissel som jag är mycket tveksam inför... rent teoretiskt skulle de kanske kunna dämpa hastigheten, men i praktiken är jag inte lika säker. Läs t.ex Länk Många vägbulor har nog inte kommit till som resultat av någon seriös planering utan de är säket många gånger bara utkastade på måfå, för att blidka opinionen och visa att "man gör något för säkerheten"... Den gamla typen av hinder som såg ut ungefär som en våg är ju helt "livsfarliga", jag brukar köra väldigt försiktigt över dem, men ändå är det mer än en gång som underredet har skarapat i... De nyar, som antingen är längre eller som en "fyrkant", är klart bättre, men tyvärr brukar asfalten eller gatstenen precis före och efter dem sjunka ned med tiden så att man skrapar i underredet även på dem... En av de bästa sakerna som hänt är att Göteborgs Spårvägar har stämt Trafikkontoret för att bussarna blir förstörda av farthindren...*ler* Länk Många av farthindren i stan är så slitna och dåliga att man inte kan köra över dem med högre hastighet än högst 5 km/h och då flyter traiken betydligt sämre än jag skulle tro att det var meningen... och det kan väl inte vara meningen att uppmuntra folk att köpa terrängfordon eller gamla risiga 240:or för att kunna köra i normal fart över hindren... Vad vägtullar skulle ha för funktion i smmanhanget undrar jag och med färre fordon inne i city skulle förmodligen hastigheterna öka... ett alternativ vore ju stora gropar i gatorna och att bara tillåta stridsvagnar inne i stan, de gör ju ofta inte mer än 50 km/h och mycket av parkeringsproblemen försvann ju då också... :) |
|
Blykälkeraggaren |
Senast i onsdags förra veckan höll vi på att "klippa" en fotgängare vid ett övergångställe... de stog ett gäng fjortisar precis vid stället då saktar man ju in och är beredd att släppa, men hela gänget vänder då. och vi som hade lite bråttom hem tänker då "bara att gasa då" men max 3m ifrån stället Hoppar/puttas en tjej rätt ut ivägen, och då kan ja lova att man va glad över att man har ratt på bilen... Såg bara tjejens blick, hon fattade nog aldrig själv va som hände. Kan ju säga att hon hade änglavakt den kvällen... Ska man ha kul ska man ha sex!! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Foo: är det på grund av vägbulorna det finns så mycket östermalmstraktorer???? :) MVH Hasso |
Blykälkeraggaren |
haha =) Ska man ha kul ska man ha sex!! |
|
hasso: östermalmstraktorer? vad menar du? X5 och övriga Hummer wannabees kommer mest från förorterna... /foo |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Promenerade från karlaplan till nybroplan på strandvägen för ngr.år sedan räknade till ca 15-20 cheerooker på den biten på stranvägen, vad har dom där att göra på en söndagsförmiddag om dom inte bor där?? Nu står det visst X5or enligt uppgifter istället. Var på teater i lördags i Örebro "dagens Dubbel" med en blanding med även -08 skådespelare i en del av pjäsen (komedi) diskuterades stadsjeepar och pickuper. "Bönder åker BMW medan 08 åker ÖSTERMALMSTRAKTORER när det borde vara tvärtom" Och det kan man väl hålla med om att de behövs minst i Stockholms innerstad med det ingår väl i Östermalms VM förstår jag. standupkomikeragronomkleptomanen från halland deltog också i teatern, dvs lantbrukskomikern Tomas (erik) eller pettersson +reine,mimmi mfl. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.