|
|
|
|---|---|
|
Hejsan!! jag skrev tidigare men fick inget svar. Min bil rycker på låga varv när bilen är varm, ej när den är kall. vad kan vara fel? Jag tycker det låter som den "tickar" på tomgång när man kört den ett bra tag. Mvh. Johan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En kontroll av ev felkoder kan var idé, finns lite för mycket som kan orsaka detta för att gissa. ///MVH Hasso Länk |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
håller med Hasso, du måste åka och koppla upp den. det kan vara allt från trasig kamaxelgivare till defekt triggerhjul..... Att den tickar på tomgång vid varm motor låter mindre bra. Ett visst ventilljud finns alltid på en motor, men när det normala ventilljudet övergår i ett rasslande eller högt tickande ljud så kanske ventillyftarna börjar bli dåliga. Hur långt har bilen gått? Mvh Johan |
| 11.000 mil har bilen gått och den är fullservad. Men jag tycker det är som konstigt att den rycker när den är varm bara och på låga varv, har man tillräckligt med gas så känner man det aldrig. kamaxelgivaren? svårt att byta? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är du hundra säker på att bilen bara gått 11 och inte 25 ?? så det inte är lyftarslitage som gör att motorn väsnas lite mera än normalt. Kan var en luftmassemätare som spökar också ev nån givare som ger felsignal, sliten tomgångsmotor mm mm mm. ///MVH Hasso Länk |
| En bekant trodde de var kamexelgivaren som spökade. eftersom den går bra när den är kall. | |
Det är inte alls omöjligt men det ger en felkodsavläsning svar på, är ett rätt vanligt fel, du har två stycken kamaxelgivare och en vevaxelgivare.. Har en känsla av att givaren till insugningkammen är vanligast att den ger sig, men lämnar ingen garanti för det antagandet. ///MVH Hasso Länk |
| vevaxelgivaren är nybytt så det är säkert något av de andra nämnda =) tack för hjälpen =) | |
|
Hej! Har du lyckats lösa felet? Min bil rycker också på låga varv när den är varm. Mvh //Peter |
|
| Har sedan i dec haft samma problem med min 523i-00. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.