|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Varit ganska inne på en 525 men med den utrustning jag vill ha så upptäckte jag idag att en X5:a kostar ungefär samma peng! (Ska köpa en beg 01/02) Några frågor. Bagageutrymme, är det större än på en 5-serien Touring? Vill gärna kunna få in en barnvagn rakt in (inte på sidan) Vad drar en 3.0 respektive 4.4 bensinmotor. I snitt? Klarar jag mig på 1.3 ? | |
|
En barnvagn går inte in på längden, iallafall inte en liggvagn. Bagageutrymmet är mindre på X5 än på E39 Touring. Skulle nog räkna med ca 1.5l (3.0), 1.7l (4.4) blandad körning på bensinarna och 1.0-1.1l på dieslarna. Hade själv en Touareg V8 förut och den drog 2.0l/milen blandad körning. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Är det skillnad på X5 och X5? Hittar följande bilder: Länk Länk Tycker bild nummer 2 ser otroligt mycket större ut. Luras jag av vinkeln eller finns det olika storlekar på bagaget i X5.an? |
|
| marthin, ja du luras nog av vinkeln :) Det är samma storlek. | |
|
Beror mer på optiken i kameran i vinkel. Skuffen är lika stor på alla X5:or. Och du ska inte köpa en X5:a för skuffens skull. Då är en 5 serie Touring ett bättre alternativ. Precis som STEPHAN säger funkar det inte bra med en barnvagn. Tittar jag på min bokförda snittförbrukning på min tidigare X5:an 3,0iA låg den på 1.29. Men då har jag mer landsvägskörning än stadstrafik i min körning. X5:an börjar det bli lite fyndläge på precis som du upptäckt. Glöm dock inte med att kalkylera med ett rättt markant högre driftskonto jämfört med en 525:a. Skatt, försäkring kostar lite mer. förbrukningen högre. Däckkontot blir med största säkerhet högre. Servicekostnaderna kommer att vara högre mm. Men du får en underbar bil som är en njutning att köra när väglaget är taskigt pga snö o regn. Jag ångrar inte en mil i min X5:a trots rätt hög milkostnad. |
|
|
Ang barnvagnen så funkar det inte i en E39 heller att få in barnvagnen på "längden".. ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Vad har du för vagn? Emmaljungas nya sport-kombi vagn är ganska liten. Trodde att den skulle gå in rakt in i en E39. Grym beslutsångerst för detta. Finns ingen X5:a i närheten att provköra (Annars kunde jag kört ner till barnvagnsaffären;)) |
|
|
X5 4.4i 1.1l landväg 1.8l stads 3.0iA hamnar på liknande siffror! STEPHAN Touareg V8 är långt ifrån samma fina V8 som BMW har i sina bilar, går ej att jämföra, dessutom väger Touareg mycket mer. X5 2195kg Touareg 2470kg |
|
|
Marthin: Vi har en Urban Jungle syskonvagn och innan dess hade vi en Hartan Racer XL... Om du har måtten på Emmaljungavagnen så kan jag mäta på min om du vill ? Mvh Jimmy |
|
| Satsa på en diesel. Ren njutning!!! | |
| Min X5, 4,4L -03 drar i GENOMSNITT 12,9L/100 km...min X5 3,0 drog obetydligt mindre. Mer pang för pengarna helt enkelt! | |
|
Någon som har måtten på bagageutrymmet? |
|
|
Verkligen ingen som kan ge mig måttet på bagageutrymmet...? |
|
|
Har precis mätt bagaget i min 4,4-01: B= 117 cm D= 89 cm H= 73 cm Barnvagnen går inte in rätt in, men utmärkt på tvären. Min drar i snitt ca 1,6 l/mil |
|
|
Kollade detta för ett tag sedan. Har fortfarande inte blivit klok på om det funkar med en Urban Jungle syskonvagn i bagageluckan på en E53. Tyvärr har X5 en mindre bagagelucka än både E39 och E61. E61=520 liter E39=495 liter och E53 "bara" 465 liter. Har inte gjort barnvagnstestet på E53, men är det någon som har info. om det funkar??? "If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!" /casa in da house |
|
|
Kan tipsa om Bugabo Camelion, dyr vagn men den går rakt in i en X5:a Har beställt en sådan vagn själv för att just den var den enda som gick rakt in av dom vagnar jag testade. Har hund som måste få plats bredvid och det var enda lösningen förrutom att byta bil :-) och X5:an säljer jag inte i första taget ! / Mvh |
|
|
Gronken: Grejjen är den att vagnen är redan inköpt och mitt ögonmått säger mig att en Urban Jungle dubbelvagn inte får plats i bagaget på en X5! Snälla kan någon övertyga mig om motsatsen! Är på vippen att byta ut min E46(läs uppgradera) till X5 3.0i... "If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!" /casa in da house |
|
|
casa: Sälj vagnen på blocket och uppgradera till en X5:a, sen köper du en Bugabo och kör då både barnvagnarnas och bilarnas bästa märke !! / Gronken |
|
|
Gronken: Hehe-det där med vagnen är en annan diskussion... Ska mäta och testa i helgen. "If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!" /casa in da house |
|
|
Hej Vi har en urban jungle syskonvagn och den går in lätt och smidigt. Diesel luktar gott |
|
|
Har en Emmaljunga Nitro City och den funkar rakt in i E39an, har en hundbur bredvid oxå så denna vagnan passar perfekt :-) Pär Pär M Bmw 525iA Touring -2003 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.