AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.558

Någon som tittat på denna 523 im ?

Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Denna bilen har varit ute på blocket ett bra tag någon som vet något om bilen? Är ute efter en silverfärgad IM.

Länk

OO=00=OO
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Ser fin ut. Priset kanske lite högt men går säkert att göra något på. Det ser ut som att höger framdörr är omlackad nyansen stämmer inte riktigt. Kolla bild 1 samt 2 & 4 noga så ser du. Varför hänger man en doftgran i en såpass ny bil? Min är likvärdig och behöver ingen doftgran!
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Håller helt med! Dörren ser omlackad ut och det där med doftgranen har du rätt i. Priset har jag fått ner en bit opåtittad men är lite fundersam ändå. Ser inte så välvårdad ut invändigt på bilden. Framrutan har en spricka också.

OO=00=OO
Solfilm och wunderbaum = spring i min ordlista. Tolkningsfrihet råder dock, men eftersom du frågade. ;) Allt går att åtgärda om bilen går att få loss till rätt pris som bilhandlaren sade...
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
det kanske är hans favo doftgran
han kanske inte gillar bildoften

ang lacken på dörren så är silver väldigt svår att matcha.
tror man får gilla läget enligt folkskam så får det skilja upp till 6% diff på färgen.var så i alla fall när jag lackade om ett par dörrar efter inbrotts skada.
hadde kanske varit bäst att lacka om hela sidan.
har även för mig att det finns nått som kallas meryta vid omlackningar av dörrar/skärmar.

schnellfahrer
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det ser ut som att båda dörrarna på höger sida är omlackade.
Det finns något som heter meryta vid omlackering men det kan ju vara så att dörrarna är lackerade lösa pga tex att dom är utbytta på rostskydds garantin??
Hade hela bilen varit inlämnad för lack på dörrarna så hade dom med 95% säkerhet dimmat ut färgen på framskärmen (meryta)
Måste ju inte vara krockad eller repad??

Mvh
Björn

Länk

Gu
15
Guran67
523 Touring -98
Tjenare! vill bara flika in på tråden här lite... fin bil för övrigt..

men angående om lackering av meryta... den termen finns inte kvar hos försäkringsbolagen nu mer... jag har krigat med FOLKSAM vid två tillfällen nu, och jag kan säga att jag är ganska duktig på att kriga *ler*, men jag fick ge mig. det var bara glatt att öppna plånboken och betala lackeraren mellanskillnaden för att få "meryta", dock slipper man startkostnaden och dom tar ofta gärna betalt "under bordet"..

ibland måste jag säga att ordspråket " det var bättre förr " stämmer....

mvh Guran
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingen yrkesstolthet hos den lackeraren, ska inte se ut på detta viset.
kan ju vara en försäkringsjobb, då blir det sällan så noga.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fick meryta gjord på min 540 men det var 2003 så det kan ju ha ändrats.

___
//Ulf
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Meryta finns fortfarande och görs sålänge skaderegleraren godkänner det. Jag hade tur och fick hela sidan omlackad i höstas på min titansilverfärgade bil, dessutom lyckades de hitta exakt den nyansen bilen är lackad i.

Min bil: Länk
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Om bilen är fin för övrigt och om historiken verkar ok hur mycket bör man dra av på priset för denna dåligt lackade dörr?

Har någon en uppfattning om det är svårt att korrigera nyansen vid ev omlackering av dörren?

Wunderbaum behöver inte betyda mycket mer än att någon skämtar. När jag var liten var det rätt vanligt med bådadera coh när jag köpte en två år gammal bil, köpte jag bådadera (tygtärningarna var för stora och skymde sikten), men jag slängde dem efter några dagar när jag inte längre roades av dem (wunderbaum stinker och rattmuff glider).
För övrigt har jag svårt att tänka mig att en Wunderbaum kan skyla över tex. röklukt. Istället får man två stanker. :)
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Kan ju vara så att dörren är en garantilack efter som att de rostar dessa bilar.
kunde ju varit bättre gjort dock.

Varför inte Ringa och fråga istället om ni är intereserade och inte bara sitta och gissa sig fram det ger ju inget, kan ju sluta med att bilen hamnar på svartalistan. ni vet det som börjar med ett halmstrå.
Ta
38
Tarzanbandulo
320d xdrive-18
Var ner till Stockholm och skulle titta på just den där bilen. När jag kom ner till stockholm ringde jag killen för att bestämma en tid och plats för visning av bilen. Men stackarn hade inte tid. Han hade kört bärgningsbil hela natten och var tvungen att gå och lägga sig. Gick väldigt bra att prata med honom, men när det skulle till att visas drog han sig ur. Kan hända att jag ställde för känsliga frågor, typ varför han skulle sälja bara 1 månad efter han hade köpt den från en bilfirma. Han skylde dessutom på att bilen skulle in för rutbyte och att det var bättre att titta på den efter det. Han skulle höra av sig till mig när det var åtgärdat, men jag har inte hört något än och nu har jag köpt mig en 525 im istället. Det var tur att en polare skulle ner och köpa sig en bil. Annars hade jag tvingat mig på mästerförsäljaren och krävt han på bensinpengar. 50 mil tur och retur för inget! Mitt råd låt bli bilen!
Det med doftgranen är väl en sak, jag har haft några "nya" bilar och jag brukar använda mig av doftgran, varken för att det är häftigt eller att bilen luktar dåligt, utan för att vissa doftgranar lukta gott, så är det ett minus är många människor väldigt inskränkta.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Minns att jag stoppade doftgranar med doften Pina colada i mina första bilar men det var inte för att dölja ngt utan för att dom luktade gott helt enkelt.
Apropå lukta gott så köpte jag BMW:s interiör rengöring häromdan och den luktade mkt trevligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.