|
|
|
|---|---|
| har en 750 -91 som går ojämt när den är kall,går riktigt när den blir varm.är det nån som har nån ide?har byt stift lock å rotorer. tacksam för svar. | |
| På vilket sätt går den ojämnt? | |
| som den misständer.. det verkar så iallafall.. funderat på kallstartventil? | |
| Nu är inte jag någon expert, men i väntan på bättre svar kan jag ju säga att rent spontant borde ju tändmiss betyda något med tändsystemet. Är det helt oregelbundna missar? Tydliga missar som gör at motorn hurvas till hastigt? Det hade jag och då var det vänster fördelarlock som var defekt utan att det syntes. Då hördes också ett överslag i närheten av locket. Men om du bytt det återstår ju tändkablar, tyvärr ingen billig grej att investera i. Det man kan göra är att fara till BMW verkstaden och be om en lång testkabel så provar du den på stift efter stift i felsökningssyfte. | |
| har mätt upp kablarna,å dom låg på jämna 6.30 | |
| Kan vara insugspackningar som läcker. Min 850 var sån, missade 'skjöt' när den var kall, och det berodde på packningarna. | |
| precis vad jag tänkte också...har du konstiga avgasvärden också? | |
|
Jag har något liknande på min kärra. Den missar/surar vid kallstart och efter 20sek går den som den ska. Jag var o besiktade i tisdags. CO 0 HC 0 CO2500 0 Lambda 1,01 Hmm...då borde det inte vara insugspackningarna på min bil. Jag vet fler 750 som har det här fenomenet. |
|
| Inga probelm med värden på min heller när den var varm, var som att värmen 'tätade till' läckan. Dvs kan vara insugspackning ändå.. | |
| Då kanske vi är lite närmare en lösning på problemet. | |
| hallå.kom hem från jobbet precis. har inte besiktat bilen på ett år så jag vet inte avgasvärdena. den behöver bli varm innan den går riktigt. den luktar oförbränd bensin också. | |
| har tänkt säjla bilen,men måste få ordning på den först om jag ska få nåt för den. | |
| ja då låter det defenitivt som insugspackningarna om det gonar soppa oxå,sen hamnar det i oljan varav man får knäppa värden.har det vart så länge? | |
| har nog varit så sen i somras,jag stälde in den i garaget när jag köpte 540 in.så de e nog dax å fixa kärran nu.ska kolla packningarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.