|
|
|
|---|---|
|
vet nån om det gåt lika bra att ta "325insuget" till 328 e36 från en 525, är det samma? | |
|
Det ska inte vara några problem, de som är jobbigt med hela ingreppet är avsaknaden av vacumanslutningar på M52 insuget / Mvh Jimmy |
|
| japp bara det är m50 motorn och slangarna är bara koppla ihop med lite t-kors om det saknas anslutningar | |
| de jag har på g är från en -92 utan vanos, är det lika som nyare m50 insug? | |
| Nej det ska skilja på 325 vanos insug och icke vanos. Icke vanos har större kanaler tror jag, kolla detta. Passar för övrigt gör det, men när man ändå byter kan man ju sätta dit det med störst kalaler. | |
|
finns bara 2 olika insug på m50/m52. m50 325/525 vanos eller utan har den större och 323/328 har lilla. har stora insuget 1000:- vill jag ha! beemwee |
|
| vet nån om 320 -93 också har samma insug? | |
|
320 ins är inte samma det är klenare.. Besök Länk |
|
|
Nu har jag genomfört operationen( lämnade bort jobbet) men nu lider min bil av väldigt låg tomgång istället, cirka 600rpm. någon som råkat ut för liknande och har ett humm om vad det kan bero på? / Mvh Jimmy |
|
| min har 600 varv nu med originalinsuget slår man på ac blir det typ 750 | |
|
Samma på min 328 så det är nog som det ska vara.. Besök Länk |
|
|
Jag tycker det känns lågt, riktigt lågt, bilen går ju inte helt jämt vid dom varvtalen....men har ni andra också bytt insug? för innan bytet låg jag kring 900rpm vilket känns mer normalt... / Mvh Jimmy |
|
| tror inte 900 är normalt alla jag vet ligger mellan 600-700 rpm | |
|
T39m: Min ligger också på runt 650 varv, med originalinsug.. Att tomgången blev lägre för dig nu kan ju bero på att du hade luftläckage nånstans på det gamla insuget? Mvh Elias En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
Jo man kan tycka det, men nu har jag tyvärr fått lite följd fel efter bytet. som att tomgången var ostabil (löst nu) Sen så smäller det till i systemet när den gå ner från varv ( var innan också) sen så kan den ha problem att stabilisera tomgång när man frikopplar efter last. Dessa saker ser jag mer som onormala fel? funtar på en större service (stift, filter, olja osv) och se vad som händer / Mvh Jimmy |
|
| Den ojämna tomgången kan bero på dåligt batteri också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.