|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jo det jag menar är om tempen ställer sig rakt upp alltid eller om den stannar c:a kl 11 vid landsvägskörning ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
| Landsväg vintertid och sommartid är den ca kl11. Stadstrafik (Helsingfors) är den på kl12. Detta både utan och med mekanisk fläkt. Ska du prova på din?:) | |
|
Jag har ju min avställd vintertid så det får vänta lite :-( (Inga vinter hjul) Får hålla tillgodo med min hyper ventilerade civic :-) Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Hej, verkar vara en del som har bra koll på läget här. Min fråga stämmer inte riktigt med tråden men jag "skjuter" ändå: Min M5:a går inte riktigt upp i temp. Kylvätsketempmätaren står som högst ca. kl 11(som ni har nämnt i denna tråd), och oljetempmätaren ställer sig på 75 grader. När jag gjorde test av bilen innan köp(på BMW-verkstad) påpekades det att den inte gick upp som den ska och att termostatbyte var det enda för att lösa problemet. Det underliga är att det är bytt termostat på bilen för ca. 14 mån sen och då också pga för låg motortemp!!! Ska jag behöva byta termostat igen - är detta ett vanligt problem?? BMW - is there anything else? |
|
|
magcar: kylvätske tempen ska stå ca kl 11. Den kan gå upp till 12 vid hård körning. Samma med oljetempern. Min ligger på ca 75-80 grader vid normal körning. När jag sedan börjar dra på så ökar den snabbt till ca 100. /Lidberg |
|
|
Frågan är ändå om motorn går på rätt temp, BMW-testaren påpekade detta som ett fel, och tidigare inlägg på denna tråd läser ur handboken att motortempen kan variera från 75-113 grader utan att tempmätaren avviker från mittläget. Kan det vara så att min motorn inte ens går upp i 75 grader innan termostaten öppnar trots att man kört 10-15 mil landsväg? -Låter knasigt... BMW - is there anything else? |
|
| Du kan kolla detta genom att gå in i service menyn. Jag har skrivit hur det fungerar i ett inlägg. | |
| Om jag köper en elfläkt till min e36 m3. hur kopplar man in den. ska man ha egen strömbrytare i cupé, att slå på själv eller går de koppla in den på någon givare för de? | |
| Finns ställbara givare som går på vattentempen som kan starta fläkten | |
|
Vart köper man "ställbara" tempgivare??? LETAR FÖR FULLT!! :D MVH |
|
|
Lyter tråden lite, fläkten har nu varit borta i 10dagar, och bilen fungerar perfekt utan. Högsta temperatur jag skådat har varit i trafikstockningar med AC på med en yttertemp på -5 grader, då var den upp till 87grader, dock detta endast i kanske 1min varpå den gick ner igen till kring 82grader utan att bilen rörde sig. Ventil som öppnade sig? Kan intyga att detta fungerar iallafall för mig och mina trafiksituationer. Ska bli intressant när det börjar bli varmare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.