|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en väldigt fin 320i -89:a och är kanonnöjd med den, kanonnöjd med allt utom effekten. Jag har därför nyss lagt in en annons på powerbörsen och söker efter en 2,5 liters motor! Om jag hittar en lämplig motor av samma årsmodell, hur kommer bytet gå till? Kommer motorn passa rakt av utan modifieringar av varesig elsystem eller något annat? Jag har använt sökfunktionen, men jag blev inte mkt visare av det. Tack på förhand! | |
| Du måste ha en 325:a styrbox med. | |
|
se till att uppgradera bromsarna om du tänker åka fortare. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Flayer: Och det kräver inga större ingrepp att montera styrboxen? :$ |
|
| Box byte kräver inget mer än att dra ur och sätta i en kontakt =) | |
| Låter kanon, hoppas att nån svarar på min annons då =) | |
E30_320i |
bara o byta styr boxen inne i handsfackent, sitter öven på det, du kan använda samma kabelhärva, som sitter i bilen,.,, men har du typ en 87a, o sätter i en 88ans motor så tror jag du behöver byta kabelhärvan!! |
| Jag har en -89:a, från vilken årsmodell bör jag ta motorn? -88-90? | |
|
Då du har 89an spelar de ingen roll då passar de från 87 och framåt MvH Björn |
|
|
Bra då vet jag! Då gäller det bara att hitta en motor då och det är ju inte det lättaste... >:\ |
|
|
Är lätta att hitta om man är villig att betala. Förövrigt så kommer inte kontakten till spridarna på kabelhärvan passa om du tar en motor ifrån 87 eller tidigare. Men det kan du ta från din 2.0 |
|
| men.. är det inte någon skillnad på kardanens längd. Jag har för mig att 325:an har kortare. Nu kanske jag är helt ute och cyklar. Men jag tror att jag läst det någon stans. Jag ska kolla upp det och återkomma! | |
|
Kardanens längd spelar ingen roll så länge man inte byter växellåda. Motorn funkar även med 320ins box. ///BMW - Was sonst! |
|
| Så länge du har kvar din 320 motor så behöver du inte va rädd föratt få ihop den. Jag köpte en helt komplett 2,5 med kabelhärva, box, kardan, låda, styrbox, lmm etc!!! Men fick ändå norpa en hel del delar ifrån min 2,0 motor föratt få det att blir som jag ville ha det. Dvs bygga om till hur motorn skulle se ut om d hade varit en 89a. Förövrigt så behöver du nog vattenpumpen ifrån 2,0 motorn om din 2,5a är ifrån 87 lr innan. | |
| skiljer sig motorfästena på m20b25 motorerna föra 87 och efter..?? eller är det bara styrsystemet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.