|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då har det hänt! Typiskt, gled av vägen i full rusningstrafik längs med E22, i höjd med Förkärla. Som tur väl var missade jag mötande trafik, men vajerräcket skadade min fina bil. Vänster framskärm skadad, spoiler och lite annat smått trasigt. Misstänker även att vänster framhjul har lite toe-out. Nu behöver jag lite hjälp med att dels hitta ställen att inhandla skärm osv lite billigt. Och även om nån känner till nån bra lackerare för att lacka skärm och spoiler. Troligtvis även kofångaren. Jag bor i Karlskrona-området, så om nån kan tipsa om bra ställen så är jag ytterst tacksam. Mvh N | |
|
okej.. otur.. Mesta sakerna finns på powerbörsen eller skroten. Man kan ju köpa vissa saker nytt. Har du inte försäkring !? |
|
|
Nä, tyvärr... Bara trafikförsäkring... Dyr läxa... Hittade plåt och plastdelar på Autoexperten. Nån som vet nåt om kvaliten på dom? Prismässigt så verkar det ju relativt billigt, 875:- för vänster framskärm. Men kofångaren fram vill dom ha 4000:- för! Helt otroligt... /N |
|
|
Hmm, ytterligare en fråga: Eftersom frontplåten ,del 8, Länk och även kofångaren med tillhörande lister är skadat, blir det inte billigare att bara köpa en diskret eftermarknads frontspoiler och komplettera med ny skärm? Missar jag nåt? Passar blinkisar, dimljus och dom där trattarna som leder kylluft till bromsarna rakt av? Alla tips mottages då jag är helt novis på att smasha bilar... /N |
|
| Du borde kunna hitta det mesta på: Länk | |
| Köp skärmen hos Rudvi (BMW) kostar inte mycket mer men har perfekt passform. De flesta spoilers vill nog gärna ha en någorlunda hel plåt att bli fästa i, men säkert passar blinkers m.m. En beg. kofångare (olackad) ska nog jag kunna leta fram i mina gömmor om Du inte hittar någon annanstans. Jag lackade en skärm + 2 spoilers hos Ramströms och gav väl typ 4000-4500kr. Tror inte jag anlitar honom fler gånger, tyckte lacken blev "lite grov". Känner tyvärr ingen "svartmålare" som jag kan rekommendera. Sigge på Meca lackade lite förut iaf, vet inte om han gör det längre. Annars gör ju K-na Billackering fina jobb om än dyra... | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Howdy: Hör med Gummessons Billackering i Harstorp, jag tror han har hyffsade priser. 0455 - 160 60 mr.christian: Konstigt att du inte var nöjd med Ramströms arbete. De brukar vara supernoga, och jag har bara hört nöjda kunder. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Original skärm kostar ca 1500:-! Bildelsimporten.se har skärmar med håll för blinkers för ca 700:-. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Tja, missnöjd är jag väl direkt inte, men jag tyckte lacken va lite "grov" i ytan bara. Är väl petig... |
|
|
Sådär ja, nu har man beställt Rieger-delar till bilen. Både fram och bak. Ska nog inte bli alltför vulgo. Kontakt tagen med lackerare också. Ska se om jag kan få fram lite bilder senare /N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.