|
|
|
|---|---|
|
När tycker ni det är dags att ta ut bilen för första åket på året? Förstår att det är svårt att säga med tanke på vädret, men när brukar dom krypa fram ur garagen? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Länk MVH Patrik |
| Helst när all sand och grus är bort sopat, men kommer nog ta ut den i smyg i april nån gång =) | |
|
Om man omformulerar frågan lite, när åker sommardäcken på för er? Var lite sugen i helgen faktiskt med några plussgrader och torrt på backen, men sen på Tisdagskvällen kom det ytterligare 30cm snö, sen igår Onsdag också 10cm snö, så nu är det snökaos igen, men iallafall, slutet på Mars åker nog mina sommardäck på :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Äger inga vinterdäck :) Däremot så kommer jag att ta ut bilen i mitten på April. Sen går resten av April åt till det sista fixet innan säsongen. |
|
|
Hur är det med skatter o försäkringar etc. Om man t ex ställer på bilen den 15april. Får man pröjsa skatt o försäkring för hela april då? Eller från datumet 15 april? mvh |
|
|
Stavros: försäking från datumet skatt vet jag inte! Mpower |
|
|
Skatt för hela April i det fallet. mvh ///Andreas |
|
|
Ok, då är ju den stora frågan... 1 april eller 1 maj... Man är ju en gnetvarg! :) |
|
| Ja en månads skatt är väl drygt 100:- ....... ;-) | |
|
brukar alltid vanligtvis ställa på bilen 1a aprill men det är ju super vinter ute nu ju så här brukar det inte va vid den här tiden=( mycket snö ju! Hoppas våren kommer fort nu! M.E |
|
|
Har hört att man kan räkna med vinterväglag ca en månad till ! Men va gör man |
|
| På E18 mellan köping och örebro var det kanon väglag igår, helt torrt och fint, och solen lysta hetta på, då ville man bara ta ut sitt åk. Men som vanligt i sverige så kommer det väl mer snö :'(...Får ju abstinens! | |
|
1 maj för min del när man bor på västkusten. Sedan vill jag att gruset skall väck innan jag använder bilen. Då är april för tidigt. Har man en sommarbil så har man... /Bo-Erik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.