|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått paketpris på nya fälgar och däck med Hankook K104 eller Good Year F1. Good Year blir 1000:- dyrare, 15900 resp. 16900:- totalt. Att Good Year är et bättre högprestanda tvivlar jag inte på, men är dom lika slitstarka och tysta som Hankook? Vad tror ni? MVH Christofer | |
|
Tjena Tror att det lönar sig att köpa Good Year. När man kommer ner i profil gör det rätt mycket på ljudnivån i kupén. Å andra sidan håller Hankooken kanske ett par hundra mil till, men är hårdare och bullrigare. Jag hade valt F1:orna. |
|
|
Har kört med Hankook 235/35-19 på min förra A4 quattro -03, dom är inte bullriga. Men det jag undrar är om Good Year håller lika länge som Hankook, det påstår säljaren... MVH Christofer |
|
| Det finns en kod märkt treadwear på de flesta däck. Denna kod indikerar hur slitstarkt däcket är. Ett högre värde indikerar ett slitstarkare däck. | |
| Jag har nu Good Year F1 och mina däck bak börjar bli dåliga , min fundering är hur pass F1 däcken utvecklats sen de kom? Det var ju ett tag sen men mönstret t.ex ser väl likadant ut idag? Vet ju att dom var mkt bra då dom kom men hur är det idag? Skall man köpa F1 igen? | |
| Finns de inte 2 olika sorter av F1:an? en som är europa-tillverkad och en som är Thailand-tillverkad? | |
|
Jo det gör det... Dessa var tillverkade i Tyskland. MVH Christofer |
|
|
Jag har provat Hankook K104 245-40-19, åkte 3850mil och behöver nu byta bakdäcken, framdäcken har ca 4mm kvar och får hänga med några mil till. Ligger nu 4st nya Hankook K104 i garaget, skulle jag köpt dom om jag inte var nöjd med dom gamla? Helt acceptabelt vägljud och åk komfort och grepp ( plågar ju inte E38:an på bana ; )) |
|
| Dom F1 jag hade för ett antal år sen hade egenskapen att vara väldigt bra men kortlivade.... Hankook har jag inte testat. | |
|
Good Yearen är rätt kortlivade. Det finns två varianter av F1 modellen GS-D2 och GS-D3. Där 3:an är en liten vidare utveckling. Den thailändska varianten av F1 däcken har vid några tillfällen inte varit riktigt runda. Så se till att få Europeiska däck. Vilka fälgar blev det? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Körde på hankook däck förra sommaren....ALDRIG MER. Tror inte de finns nått som heter GREPP i hankooks lilla värld. Usla däck. ///Schumi |
|
|
Crille! Jag har ev min 19" till salu snart, om det skulle vara av intresse!? Eller du kanske är sugen på nytt? Har nämligen både en 17"-M-paket uppsättning samt 19". Skulle vilja köpa/byta till mig en fräsch uppsättning 18" M5 E39 fälgar. Är någon sugen, hör eller ser något, hojta till!! |
|
|
Har beställt nytt! Det blev Hankook. Vad har du för fälgar då? MVH Christofer |
|
|
crille82: vad hamnade priset på? // M.v.h. Daniel |
|
|
M6-kopior 8,5+9,5*19" med 235/35+265/30-19 för 15900:- MVH Christofer |
|
|
aha..jag menade bara däcken. men d va ändå 19" så d spelar ingen roll. =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Aha OK! Vet inte vad däcken skulle kosta löst. Men drygt 8000:- skulle dom kosta på www.dackonline.se MVH Christofer |
|
|
okey.. funderar oxå starkt på Hankook till mina 18" hjul när våren kommer.. // M.v.h. Daniel |
|
|
Crille: M6 fälgarna är svåra att slå! Riktigt fräscha. Du får lägga upp några bilder efter montering. Vet ej vad mina heter, men splitfälg 42 kanske!? |
|
| Hankook är nog inget att rekommendera om ni tänkt köra fort (och tyst) | |
|
Förstår inte varför så många inte gillar Hankook? Har alla som har åsikten att dom ar kassa verkligen provat dom själv? Har kört på Hankook Ventus K104 på flera bilar, jag tycker att det är att bra däck som framför allt håller länge. Jag är iaf inte intresserad att byta däck för 12-15000:- var 1000-1500 mil... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.