|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Schrick-kam sittandes i min maskin (m20b25) och tycker att det tickar lite väl mycket så jag tänkte ge mig på att ställa ventilerna. Jag har läst här att rekomenderat ventilspel är 0,28mm. Men så satt jag och kollade lite på motornords sida och hittade detta som gäller för min kam. Kamlyft i mm: 7,0 (11,0). Duration/spridningsvinkel: 272/272/111. Öppningstider: 25-67-67-25. Ventillyft i ö d: 1,6. Ventilspel i mm: 0,25/0,25. Lämplig ventilfjäder: 002.02.090 alt. 056.02.062/022 Ska man gå på deras rekomendationer då eftersom man bytt kam eller ska man ställa den som original säger? /Magnus www.snajdarn.se | |
| Ställ som orginal 0,25 insug 0,25 avgas | |
|
Men 0,25 är väl inte original va? Det är väl 0,28 som BMW har rekomenderat nu? Är det sagt 0,25 original från början eller menar du att jag ska gå efter Kammens spec.? /Magnus |
|
|
Grundregel, följ aktuell tillverkares spec dvs om kamtillverkaren anger värden använd dessa. Så i ditt fall är det 0.25 mm som gäller. /G |
|
|
Det var änna så jag tänkte... men ville ha det bekräftat från nån annan så man inte känner sig dum för att man inte frågade runt innan om man skulle inse att man gör fel =) Tack för hjälpen med att bekräfta mina tankar! :-) /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.