|
|
|
|---|---|
|
Igår var jag på blixtvisit på bilsalongen i Geneve. Det var ett mycket intressant och givande besök. Textreportage kommer senare under veckan. Tillsvidare kommer här lite bilder. Från BMW-montern: Länk Från Alpina-montern: Länk Lite blandade övriga bilder från andra tillverkare: Länk Mvh Tommie, AutoPower.se | |
|
Lysande bilder, nu ser man vad vi missar på Stockholms Bilsalong om en månad... Keep Your Distance! |
|
|
Du har det bra du Tommie! Hmm, efter att ha sett bilderna på 760 Individual framstår min Highline som väääldigt lågt utrustad... Fast å andra sidan undrar man ju hur den står sig med all el om sisådär 15 år? Alpinan med den ljusa inredningen skapade en stark vill ha känsla! Hmm, var det en Chrysler på bild nr 6 ur "övrigt sortimentet" den var riktigt mumma med! Ack ja, bara jobba och slita och köra gamla E32or... |
|
| Gillade Alpina B6 Coupé:n mest! | |
|
Jättefina bilder .. jag gillade speciellt dom läckra bilderna du tog på Z4M Roadstern.:-) * Z4M Roadster beställd :-) leverans förhoppningsvis juli.* |
|
|
Tack för bilderna! Den vita M6 och M5 var riktigt fina. Ingen E92 i sikte än?? |
|
|
Z4 Maria: Vilken färg bidde det? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Nu blev jag sugen på Z4 3.0 Coupen igen... Kul drag med alla M-bilar utom coupén i vitt. Keep Your Distance! |
|
|
Z4 Coupén är ju grym! Saabens dörr tycker jag är riktigt cool! För första gången ser man något som har att göra med gener och flyg att göra. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Aftonbladets kära Colin berömer även han Z4'an... Länk Kolla även klippet när bankrånare hoppar med sin flyktbil i cirkus 160km i timmen! Synd att de inte klarade kurvan riktigt... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Hoppe, det blev Interlagosblå metallic. * Z4M Roadster beställd :-) leverans förhoppningsvis juli.* |
|
| snygga bilder men jag blir lite besviken på bmw...det är inte många modeller som är snygga...;( | |
|
Jag såg några bilder på Biturbomotorn där.....var den till 335i? Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Ja, bild 54 till 62 visar bi-turbomotorn. Det var intressant att undersöka den. Jag fick också tillfälle att luncha med en av herrarna som varit med och utvecklat motorn. Ska försöka skriva ner lite i mitt reportage senare om det mötet. Bild 63 visar V8-dieseln, som sitter i 745d (vrid på 750 Nm vid 1900 varv/min) Bild 64 visar en V12 vätgasmotor. Iwarsson: Nej, bild 6 i övriga, är en Dodge. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Tommie: En sen fråga. På bilden från Z4M Coupéns bagageutrymme så är det en skrymmande låda på höger sidan som tar bort en stor del av utrymmet. Vet du var som fanns under? Reservhjulet eller nått annat och har 3.0 Coupén likadant? På bilden från conceptbilens bagageutrymme finns ingen stor låda där. Länk Keep Your Distance! |
|
|
Det är batteriet som är där under. Det ser inte så bra ut, men de förklarade att det inte fanns plats någon annan stans. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.