|
|
|
|---|---|
| Funderar på 18" BBS Challenge som sommarfälgar, de sitter på Ferrari 360 stradale och är väldigt lika de som sitter på E46 M3 CSL. Nån som har nån åsikt om hur det kan komma att se ut på en M-kittad Imola-röd E39? Se fälgen: Länk | |
| Ehm, helt fel av mig att den liknar de på M3 CSL... helt annan fälgmodell på den bilden. Men frågan kvarstår kring BBS Challenge :-) | |
|
Länk Här har du en e39:a med sånna fälgar, silver iofs. men tycker att det ser jävligt bra ut.... Mvh//Joni Min pärla Länk |
|
|
Länk såhär ser de ut i 19" iaf. Länk så de borde bli lika bra på en röd. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Japp, funkar sjukt bra faktiskt :-) Får fundera på om det räcker med 18" eller om det ska bli 19... Tack för bild-länkarna. /Anders |
|
|
Riktigt snyggt måste jag säga. Nu blir man sugen inför våren....:) Vh/ Kermit. |
|
|
Jag skulle nog satsa på 19"... men 18" är ju inte fy skam heller... H/Joni Min pärla Länk |
|
|
Nja, tycker 18" e optimalt på E39 med M-sportchassi II. 19 blir lite för mycket gummisula, o onödigt stötigt. 18" e ju trots allt original-dimension på M5... Men som allt annat så e det en smaksak - tror dock det blir 18 för min del. |
|
|
Jackinthebox: 19" för mycket gummisula? Jag tycker det blir för lite gummi (lägre profil, mindre gummi, mer stötigt)...:) Jag resonerar precis som du, 18" måste nog vara optimalt på en E39 med M-chassie. Fyller ut hjulhusen bra, komforten hyffsat bibehållen och så snyggt. På en E39:a kan det kännas lite för mycket "Bling Bling" om man slänger på för stora fälgar (min personliga reflektion:). Kommer nog också satsa på en uppsättning 18":are när ekonomin tillåter (önskelistan är stor:) Vh/Kermit. |
|
|
Grodan Kermit: jag uttryckte mig lite klantigt - det jag menade var precis som du själv tycker, att 19 tum blir för mycket fälg och för lite däck, därav uttrycket "gummisula", dvs tunn bit gummi runt. Nej, 18 e nog max på E39 utan att det blir för mycket bling bling. /Anders |
|
|
Jackinthebox: Ingen fara:) Jag håller med dig. Vh/Kermit. |
|
| För att vara en eftermarknadsfälg så måste det vara en av de absolut snyggaste på e39. Kan nog som du säger bli väldigt stötigt med 19. Plus att sulorna såklart blir ännu dyrare. | |
| Har försökt hitta dem som kopior för att komma ner i pris men som kopior finns de oftast bara i en bredd, tror det är 8,5 ", och jag vet inte om det är så snyggt att ha samma bred runtom. Nån som vet om det finns kopior med olika bredd? | |
| Har du kollar på molway.com? dom brukar ha rätt mycket. | |
|
Ja, har kollat Molway. De har en som heter Challenger som ser ut att vara kopia av BBS CH, finns dock endast i 8x18 även där. Kan iofs ringa dem och kolla ifall de kan ta hem större bredd... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.