AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
747

BMW SERVICE MOBIL

st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Förmiddag

Nu har jag provat på hur BMW Service mobil fungerar.

Skulle köra ifrån arbetet i går vid 17 tiden. Hoppade in i bilen och startade som vanligt.

Va i #%&vete vad den lät konstigt. (Gick inte på alla 6)

Ringde till 020-21 00 00 BMW Service mobil och blev mycket väl bemött av en trevlig kvinnoröst i telefonen. Förklarade hur det låg till. Blev sedan kopplad till en servicetekniker som hade jouren och förklarade även för honom hur det låg till.

Efter 20minuter och 6st nya tändspolar gick bilen som den skulle igen. (2st var defekta men han bytte alla "just in case")

Serviceteknikern kom i en 318 Touring utan baksäte som man kan kalla "fullt verkstads utrustad".

Tydligen har E39:orna problem med ett visst fabrikat på tändspolarna. Verkar vara ett vanligt fel

Måste säga att jag var mycket nöjd med hur BMW hanterade problemet.

//stefan
Har ännu inte fått hjälp av Service mobilen men däremot har jag fått hjälp när jag ringt dom ett par ggr. Mycket trevliga var dom och det dom inte kunde direkt så ringde dom upp när dom kunde svaret.

Keep Your Distance!
pe
1
pellefant2002
525iA Touring -03
Tjenamors!
Helt sjukt men jag har exakt samma modell och imorse hände exakt samma sak. Ringde verkstaden som ska kolla på fredag. Bilen skakade en del va? Fick du betala något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.