|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en beg. Bmw cdväxlare här på börsen men jag får det inte att fungera. Saknade kabel mellan växlare och radiomodul, köpte en kabel på BMW. Skivorna kommer upp i "tvn" och jag kan växla mellan skivor och låtar men hör inget ljud. Inget som indikerar på att skivorna börjar spelas. Måste man starta avspelningen med någon knapp (typ play) eller. Tacksam för hjälp. Har en 528 Touring men tv/navi och multiratt. | |
| Den skal börja uppspelningen automatiskt direkt när du valt cd.Kabeln du köpt hade den 2st kontakter till växlaren och en till radiomodulen? Kanske du måste göra en reset av systemet(dvs ha batteriet utkopplat en stund) för att det skall känna av växlaren och hantera den på rätt sätt? | |
|
Jag hade en kabel fördragen med 3stift tror jag det var och köpte en kabel som skulle vara mellan växlare och radiomodul. Har haft batteriet bortkopplat i ca 30min, tycker det borde räcka men med samma resultat. Som jag skrev innan skivorna kommer upp i "tvn" men verkar inte som de börjar spelas. Ska det inte komma upp typ en "play" symbol eller något ? |
|
|
hakar på tråden jag med. Jag har funderat att införskaffa cd växlare till bilen. jag har två fördragna kablar ifrån fabriken, en med tre stift och en med 6 stift dom är platta bägge två.Så min fråga är behövs det mera kablage ifrån växlaren och till radio modulen? |
|
|
Mr_mad: Du har alla kontakter som behövs dvs den 3poliga och den 6 poliga , skall bara vara att plugga in. Urslund: Nej det kommer inte upp någon play symbol eller likn , jag tror att växlaren fungerar som den skall men du inte får fram ljudet till radiomodulen av någon anledning , den kabeln du köpte antar jag hade 6polig kontakt till växlaren och en till radiomodulen som man satte i nedre vänstra kontakten under den stora kontaktstycket på radion? |
|
|
Hewi: Kabeln som jag köpte har precis de kontakter som du beskriver och passar både i växlare och radiomodul. Men det kanske är fel kabel i alla fall. Tacksam för mer hjälp. |
|
|
Detta är jag inte alls säker på men kan det vara så att du även behöver kabel nr1 på bilden i länk? Länk Har du någon ledig kontakt kvar på radiomodulen? |
|
|
Kan det vara så jäkligt ? Ska kolla på modulen imorgon om där finns något ledigt uttag. Tack ! |
|
|
Nästan för pinsamt för att berätta men det var kontakten i radiomodulen som inte var riktigt istucken. Växlaren fungerar nu perfekt med ljud och allt. Tack till alla som försökt hjälpa mig. |
|
| Bra att det löste sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.