|
|
|
|---|---|
|
Hej... Jag har en bmw 320-99 sedan och nu dom senaste dagarna så har jag haft kylarläckage, läckaget ser ut o komma från själva locket, nu har jag bytt kylarlock och ändå kvarstår problemet. Det verkar som den har problem att behålla vattnet pga trycket som bildas inne i motorn och har fått ett tips att det kan vara topplockspackningen, är det nån därute som har andra förslag eller nån bra sida hur man byter denna packning? Jag vore hemskt tacksam om det är nån som kan hjälpa mig mvh Jimmy JEA | |
| släng i kylarsement ? | |
|
Släng inte i kylarsement förrän du vet var det länger! Kolla oljan, är den svart eller ser den ut som grädde? Då är topplockspackningen ett hett tips. Att byta topplockspackning är inget som man gör över en kafferast. E |
|
|
Släng inte i kylarcement i en sån ny bil! /Jesper |
|
|
Hej... Tackar för tipsen, ska kolla oljan med en gång, kylarcement vet jag att det inte är bra + att kylaren är helt intakt, vätskan sprutar upp mot motorhuven o partiet som e fuktig är runt kylarlocket. Jag får återkomma efter att jag kollat oljan. Tack :-) JEA |
|
|
luft locket o kolla om där är vitt klegg . då är packningen pass . kan vara att du har en spricka i kärlet .. emd . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.