AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.541

Hur monterar man armstöd på E46?

Visa användare
79
Thörner
320D -99
Nu är armstödet äntligen inhandlad och ligger här hemma. Eftersom man förväntas betala massa extra och låta dem sätta in det på BMW så var det dåligt med instruktioner med i lådan. Däremot två papper som typ fungerar som klisterlappar och sträckade linjar och millimeteravstång utmätt?
Är det någon som monterat ett armstöd privat och kan ge mig råd tips och hjälp! Är mycket tacksam för hjälp, för i morgon hade jag tänkt sätta igång... ;o)
Bilen är en 320D -99 E 46

¤Säffle Rebellen¤
Thörner:

Länk
Visa användare
79
Thörner
320D -99
tack så mycket!
ska sätta in det i morgon och började få panik lite smått, rät5t duktig på att klanta te mig, och även om det är min bil blir farsan förbannad om de går fel...

¤Säffle Rebellen¤
Njuren
börja med att rycka upp växelspaksknoppen med bestämt rakt uppåt resten är historia =)

BMW - i nöd och lust?
Ett tips: Du ska alltid be att reservdelsförsäljaren skriver ut en monteringsanvisning åt dig då du köper original tillbehör, jag har aldrig behövt fråga utan det har skett utan att jag behövt säga till, men så handlar jag hos en av de bästa bmwhandlarna i sverige...
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Okej! det känns som en smart sak! Känner dem ganska väl så hade bara vart och ringt dem i morgon och frågat. Andra varan jag köpte förklara han åt mig iaf. ;) men men.. man ska tydligen ha lite att pyssla med.

¤Säffle Rebellen¤
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Länk

www.stylabilen.se
Mycket bra och nyttig sida Razvan!
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Ja, de måste jag säga! Det var lätt förklarat, även för den som enbart kan prata engelska... Nu är det upp till bevis i möra! =o)

¤Säffle Rebellen¤
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Tackar er grabbar som ställde upp med instruktioner! Ni stärkte självförtroendet på två brudar som hängt i en bil i en timme för att montera in det på bästa sätt och vi är nöjda med resultatet. Gubben som hade tänkt sig hjälpa oss dök upp exakt 10 sek efter att vi var klara och hängde nöjda och stolta över det monterade armstödet.. =o)

¤Säffle Rebellen¤
Thörner:

Siten är bla till för att hjälpa andra:)

Bmw din vän på vägen heter det vel.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.