|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja höra från någon som gjort detta till en låg kostnad exakt vilka grejor som använts. Kan man byta orginalspridare mot större utan någon omprogramering? Finns det något turbogrenrör som går att modifiera så att det går dit? Om man sätter extraspridare vid insuget som styrs av tryckvakter från en saab eller volvo, hur exakt går det till. Hur högt laddtryck kan man ha i en sån här motor där komp.förhållandet är 8.8:1 om man först renoverar den mm,mm. MVH Johan. | |
| Är det värkligen ingen som vet något ? | |
|
jag håller på å bygger en motor, de finns inget grenrör som passar, så de blir till å slöjda själv:) du kan montera större spridare å byta ut bränsletrycksregultorn till en som höjer trycket beroende på hur mycke du laddar Länk går ju även montera kallstartspridare på tryckröret som går på tryckvakter. sök på forumet så hittar du några trådar. se även min hemsida: Länk |
|
| Tror inte det är så många som valt m40 å bygga på eftersom den har så dåligt rykte med kamrems problem å sånt. Det är nog enklare/billigare å stoppa i en 325 el 323 motor eller en m10, m42 eller m44 me turbo | |
|
Jag ångrar mig nu att jag inte bytte till en M42 när kamremen gick av å krökte 5st ventiler på min :) Men får se hur rolig den blir till sommaren... Länk |
|
| Tycker du borde gå in på denna Länk å kolla, där kann du få riktiga svar av folk som vet. | |
| Tack ska ni ha för svaren ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.