|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja byta slutväxel och få lite mer toppfart på bilen. Bilen är i dagens skick en 325:a 92:a i botten. s52b28 motor med s50b25 insug. Extractor mappad box. Topphastighet cs 230 km/h. Undrar vilken bakaxel jag ska använda för att sänka varvtalet vid 110 km/h nu varande vet jag ej ca 3000 nått tror jag. (Går jämnt med hastighetsmätaren). Undrar om det går bra att montera alpina bakaxel med 25 % diffbroms. Vilken passar och vilken är lämplig om jag ska sänka varvtalet ca 700-900 varv ? Länk | |
|
m52 och m50 ska det naturligtvis stå. Länk |
|
|
hur ofta ligger du på toppfart och hur ofta accelererar du? känns (för mig visserligen) onödigt att höja toppfarten.... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Svara på frågan istället. Vill som sagt ha lägre varv = högre topphastighet. inte för att jag ska ligga på 250-260 utan för att jag ska kunna ligga lite lägre varv i motorvägs fart. Länk |
|
| passar 5-serie bakaxeln från b10 3.5 ? | |
|
Ta bakaxeln från en 328:a den har 2,93:1 i utväxling mot 325:ans 3,15:1. _______ //Niklas |
|
|
passar 325:ans kardan !? 25 % diffbroms !? |
|
| diffbroms är ej standard utan extra tillval. om det andra vågar jag inte svara på redigt. | |
| passar alpina b3:ans eller måste man byta kardan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.