|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns ju trors allt en begränsning i hur mycket jag kan se i en bild på 512x313 pixlar! Om sedan ett extrem "blick för detaljer" kan se mer så är det remarkabelt. Det är bara att gratulera Asken! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Alltså. Mina observationer bygger på över 50 andra begagnade bilkollar samt att jag har handlat med bilar själv en gång i världen så jag vet vad man behöver piffa till för att 98% av befolkningen inte skall märka(läs inte upptäcka utan bara inte tänka på). Jag har inte sett bilen i verkligheten och hade inte tänkt göra det heller då jag inte är spekulant på den. Jag förmedlar min syn på fordönet och försöker förklara något jag ser. Utifrån mina ögon och min erfarenhet. Om nu nån vill åka och kolla på bilen och det visar sig att jag har fel ersätter jag gärna bensinkostnader inom rimlig radie. Har jag ett chassienummer och en kopia av serviceboken går det att verifiera riktningen illa kvickt men orkar jag bry mig om det, nej allvarligt inte. Antingen så tror man eller så tror man inte, punkt. Jag tror på tomten, tandtroll och på djungelboken för annars skulle min trovärdighet hos alla barn försvinna:) Till ägaren av bilen: Det är absolut inte min mening att detta skall bli personligt utan är en lekmans bedömning av situationen, med dess fel och brister. Mvh Asken Som undrar om nån ska slå till |
|
|
I det här fallet skulle en parafras av "en bild säger mer än tusen ord" passa! Annonsens 50 ord säger mer än bilden! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Ja, det må jag säga. Det är ingen dålig blick Asken har om allt det han skriver stämmer. Jag kan se följande: 1. Den avtagbara dragkroken eller rättare sagt avsaknandet av luckan för den. 2. De röda baklysena (ej vita backljus). Men sen blir det svårt. Hur den bakre kofångarlisten inte skulle vara fastsatt på rätt sätt, det ser jag inte. Midjelisten ej optimal på vänster bakdörr, tyvärr ser jag inte heller. Backluckans inpassning ej optimal, nix inte det heller. För stort utrymme mellan hjulhus/däck vänster bak, hmmm..nix. Jag tvivlar dock inte på att Asken ser det han skriver men jag personligen har inte hans blick för detaljer uppenbarligen. Är ej heller intresserad av bilen ifråga då jag redan har en 540 men det är alltid kul att diskutera och se vad andra tycker/tänker. estorilmongo: Liv? Jo, tack det har jag ett alldeles utmärkt:) Det är väl helt okej att diskutera, det var åtminstone det jag bl.a. trodde man gjorde på ett Forum som detta...... Vh/ Kermit. |
|
|
Kan det vara att han köpt den hos BMW Engelmeier GmbH, Haltern Länk Freude am fahren |
|
|
Har ringt på denna annons - AKTA ER !!! Den här killen verkar ha ngt helt annat i tankarna än o sälja en bil... Mvh Richard |
|
|
Davici: Vad menar du? förklara |
|
|
Lång histora men kan försöka... Det fanns en till annons som försvann i måndags , också en 540 med helt fel bild . Samma kille som anonsera , samma nummer. samma utrsustning ja allt va samma. Jag ringde på den för den kosta 85 tusen riktigt billig och "engelimer blablabla" Killen är jävligt kaxig och nonchalant ! Aja den försvann iaf i måndags , sen komma denna ut , samma nummer samma kille TILLOMED EXAKT samma annonstext , endast bilden utbytt och priset nedsatt och en årsmodell lägre. Så jag ringde igen , denna bil som nu annonseras är hans farsas säger han. Han sa att den är importerad -00 osv . Reg numret vill han inte lämna ut med tanke på att hans pappa har " personskyddad indentitet eller vad han nu sa... ??? Menar i trafiken då ??? Alla ser ju skylten då.. Så ngt visste jag var skumt som fan , så jag bad 2 kompisar till mig ringa på bilen och försvränga dialekt osv. Alla vi 3 har fått olika historier om bilen.. Till en av mina kompisar var de första frågan " hur ska du betala , kontant va " ? Och till en av kompisarna nämnde han inget om att de var hans pappas , kompisen frågade desstuom om han hade haft den andra 540:n på annons eftersom de var samma namn och i samma ort . han svarade " nej vet inte vems de var men jag lånade hans annonstext" Dessutom mitt första samtal på ca en kvart så nämnde han inte ens att de inte var hans bil på bilden , det fick jag veta andra gången jag ringde och när JAG frågade... Så Nog tycker jag att det här är skumt ! Jag TROR killen ska försöka få tag på snabba pengar om ni förstår.. Anklagar ingen men det är bara vad jag tror ! Mvh Richard |
|
|
Davici: Ja du, det lät inte riktigt bra med flera olika svar..en hund ligger begraven:) Vh/ Kermit. |
|
|
davici-> ja är det som du s'äger är det något skumt. jävla folk de finns |
|
| men, fasen, får man så mycket mer för en 98- i normalskick egentligen? Vi snackar inte direkt lättsålda bilar här... min 99- touring slutade på en hundring ungefär, men det är klart, den har iofs gått 21500mil, skötta landsvägsmil. Grundtips är väl som vanligt: Om det inte finns kassakvitton som styrker i princip varje servicetillfälle samt löpande kassakvitton av vanliga reparationer vågar jag påstå med 99.9999% säkerhet att all dokumentation är värdelös. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har sålts fräscha 540T 97- 98or för runt 80 tusen med 18-19tusen mil på mätaren redan för ett år sedan. Den här tex såldes för runt 85 för några ägare tillbaka sedan. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Håller med Hasso, priset är inte häpnadsväckande lågt. Dock är miltalet mycket lågt för biltypen/årsmodellen. Själv är jag skeptisk till trimchip generellt på sugmotorer, samt övriga "hottningar" som jag funderar på vad de har att dölja...:) |
|
|
Vilket kom först, hönan eller ägget? Här påstår man att priset är inte lågt men bilen har gått för lite? En bil som gått lite, vilket faktiskt förekommer. har en högre prislapp! Att bilen i övrigt är skum är tydligt tillsammans med den låga prislappen gör attmiltalet troligen inte stämmer. Sedan kan man ju konstatera att bilen har ett mirakelchip som ger mer än 40 hk på en sugmotor! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.