|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu får man mycket bil för pengarna! Om bilen är så bra som annonsen utlovar så får jag lust att köpa den, även om jag inte direkt behöver en bil till! Länk Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 | |
| 330Hästkrafter Sport edition engelimer?? Den har väl 286Hkr i vanliga fall? | |
|
Hej hopp:) Ja vad Sport Edition Engelimer är undrar jag också. Original ligger 540:n på just 210 kw/ 286 hp och 420/440 nm. Verkar ju vara mycket fin enligt annonsen men milen verkar lite låga med tanke på att det är en 98:a, en import bil kanske.....fast allt kanske stämmer också vem vet:) Vh/kermit. |
|
| Tjoflöjt vilket vrak:) | |
|
Bilen är i toppskick!! står det ju i annonsen :) |
|
| Engelimer kanske följer med på köpet och springer bakom och skjuter på:) | |
|
ja setriöst forum dehär. det som mest verksar syselsätta folk är ju tyvärr inte vettiga svart utan mest nerklankande framför allt om inte bilen gått över 20 000 mil då är det värst och allt kommer igång om mätarfiffel och dyligt. tänk på att vissa använder bilen mindre än andra. personligen tycker jag man ska ta reda på fakta istället för att hitta på hej villt |
|
|
Asken förklara varför bilen är ett vrak?!?! bilen ser hel o fin ut! o till ett bra pris! MVH |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tror att Asken menar att allt som inte håller minst 4000 mil till inte är utbytt =Vrak :D ///MVH Hasso Länk |
|
Bilen är Chippad av en firma i tyskland som heter Engelimer och importerades 2003? Hmm Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
Jahapp ska vi då börja förklara vad ögat ser som skiljer sig mot vad andra 540or jag tittat på. Noterar ingen avtagbar dragkrok eller lucka för den? Kan se fel. Den bakre mittre listen på stötfångaren sitter inte fast på ett korrekt sätt. Bakre burken syns för mycket i profil. Koffertluckans karossinpassning är inte optimal i alla linjer. Åker man dit och drar tummen i karossspringorna så känner man vad jag menar. Andra lampor bak. Avståndet mellan överkant på vänster främre del av bakstötfångaren mot hjulhuset är inte med normala produktionstoleranser= för stort. Vänster bakdörrs midjelist löper inte paralellt med karossen utan har antagligen varit avplockad( kanske för lack) och sen tillbakasatt utan att ha bytt clips, då blir det så. Detta bygger terorin att bilen smälld bak. Annonstexten tillsammans med priset talar ytterligare i magtrakten.Kikar man lite på bilen tex innanför dörrkanter mm samt gör en koll av serviceboken mot tyska verkstäder samt löper chassienumret mot BMWs centrala databas så finns det nog mer att hämta. Sen så är det ett lågt pris och visst vill man ha en billig 540 så är det ju rätt bil men detta är de kriterier jag tittar på när jag köper bil. Nog förklarat eller behöver jag in på mer detaljer? Mvh Asken |
|
|
Ser du verkligen alla dom "defekterna" på den bilden? Tycker den ser hur fin som helst ut. Vad som talar mot den är priset jämfört med milen. |
|
|
Asken Har du tillgång på fler bilder?? //SP |
|
|
Asken: Med all den infon så måste du varit och synat bilen i sömmarna eller? För på den enda bilden som finns att tillgå oss andra så kan jag bara se det underliga med den "avtagbara dragkroken" :) Ravve: Ja, priset och milen är lite underligt. m-b: Självklart behöver inte alla bilar vara vrak eller importfiffel och visst kör människor olika långt per år. Är bilen ifråga svensksåld så visst kan milen stämma 98-06 = 7år blir c:a 2000 mil/år. Det kan verka rimmligt. Om bilen dock är importerad kanske 02-04, ja då tycker jag att man borde kolla upp milen ordentligt (det ska man i och för sig alltid göra...) Vh/ Kermit. |
|
|
Steaman: Missade att du redan angett att den var importerad 2003, ja då verkar milen tyvärr inte riktigt säkra (personlig åsikt). Googlade lite efter Engelimer tuning i Tyskland men har inte hittat ngt. Kanske inte finns fler bilar med denna tuning eller så är det en väldigt liten firma utan reklam för sig...... Vh/Kermit. |
|
|
Bara priset gör ju att man ryggar tillbaks lite. /Jesper |
|
| Grattis Asken! Du måste vara en av de mest "skarpsynta" i hela världen faktiskt... Eller har du sett bilen på riktigt kanske? Att utläsa all den informationen av ett enda kort i en vinkel och dessutom med en massa speglingar som förvillar är det nog inte speciellt många som klarar. | |
|
Jag tror att Asken har tagit över efter Saida! :-) Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
| Askens falkblick är väldokumenterad och jag finner ingen anledning att ifrågasätta honom. Särskilt inte på ASKonsdagen. :D | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag känner ingen som har sånt blick för detaljer och små avikelser och kan luppgranska en bil på detta sätt än Asken, Det värsta är ju att karln brukar ha rätt också. ///MVH Hasso Länk |
|
Bra kritik. tycker jag,,,, Asken har fel. har han sett bilen i verkligheten!? då förstår jag vad han menar! visst priset är billigt o så. men det är mycket bil för pengarna. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.