|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har fått problem med min e30 325 -88. Imorse då jag skulle iväg så startade den som vanligt, men stannade efter ca 5 sekunder. Jag har provat starta den flera gången, men med samma problem. Är det någon som har några förslag var man ska börja felsöka ? | |
|
Testa att koppla ur tomgångsmotorn / ge lite gas precis när bilen startat. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Tack för svaret, var just ute och testade: Med tomgångsmotorn urkopplad så gick den sämre på tomgång, men stannade lika snabbt. Om man gasar när man startar så kommer den bara att stanna snabbare än om man låter den gå på tomgång. Dock så tycks den alltid få bränsle, för man kan starta den direkt igen efter att den har stannat. Bränsletrycket verkar också ok ~3,5Bar. Det verkar som om den bara får lite bensin i början, sedan stängs spridarna av ? Hittade en tråd som beskriver ett problem som liknar mitt [url]Länk |
|
|
Lite strul med länken, så här kommer den igen Länk textversion ifall denna länk också bråkar .www.autopower.se/forum/topic.asp?id=116081 |
|
| Så var felet funnet och avhjälpt, det var lufttempgivaren i LMM:en som hade gått sönder vilket gjorde att den inte gick att starta då det var kallt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.