|
|
|
|---|---|
| hur lätt är det att byta lambdasonden själv? hur länge skall en sån hålla? ungefär? | |
|
sök o du skall finna.... ska bytas runt 10 000mil.. kostatr 1700 original på bmw..ingen annan duger.. Jättelätt men den sitter som fan ibland...rörtång gott humör o 1 timme sen e allt klart.... |
|
| tack, finnns för 1800 på mekonomen, skit eller? var sitter kontakten? | |
|
Cruser: om den kostar 1800 på mekonomen och något liknanade på BMW så hade jag alltid köpt bmw. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| jo klart, bara undra vad de e för nått dom har som e dyrare än orginal | |
|
co:0,6 (0,5) co2500: 1,7 (0,3) HC:272 (100) LAMBDA:0,95 (0,97-1,03) kan det vara lambdasonden? hur många trådar är det till 325i e36 var kostar det att läsa av felkoder på bilverkstad? gått 19500mil, byttes senast vid 15000mil |
|
|
500 kr på bmw kalmar. annars kan man mäta själva sonden, den bör ge ett voltvärde på.... hmm var det 0,5-0,8 V ? leta upp det så kan du mäta relativt ok. tänk på att katalysatorn måste vara ordentligt varm och bilen igång. jag tror faktiskt inte att det är sonden i detta fall, det är inte nån jätteavvikelse på lamdavärdet.. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
är det katten tro? va kan de vara mer? var mäter man på lambdan? vid databoxen? vilka kablar ska man mäta på? |
|
| viner lite som en jetmotor igensotad kat eller? | |
|
Hejsan, sorry mitt inlägg men vad var det som var knas sen då? Jag har nästan identiska värden på min 325 -94 MVH Keda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.