|
|
|
|---|---|
| Jag har en 530i och står i hjulköpartankar. Min fundering är, hur bitiga prylar kan jag få in och vad är vettigt? Vill ha 19-tummare, vad ska jag ha för övriga dimensioner? Tacksam för svar! | |
|
Välkommen till forumet! Finns mängder med trådar om hjul och fälgar på forumet, kolla in sökfunktionen så hittar du säkerligen en hel del att läsa.. lycka till! |
|
| Har sökt som en tok men hittar inget om hur stora som går in. En säljare försöker pracka på mig 265, 30, 19 bak. Många påstår dock att det inte får plats medan han är bombsäker på att det gör det. Hjälp! | |
| Till vänster under Diverse finns en Lathund Länk kolla längst ner där finns en omräkningsfunktion där du kan prova dig fram med olika storlekar. Omkretsen får avvika +/-5%. | |
|
Mr_north: Det måste gå på en E60, tror t.o.m du kan ha 265x35x19. Så jag tror din handlare har rätt. Du kan väl tvinga han att han ska lämna garanti att däcken inte tar i någonstans om han e så säker? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Jo då, det ska gå utan några som helst problem.... kommer bli as snyggt... Mvh/Joni M-Power... |
|
|
Då jag är insjuknad på OZ för tillfället rekommenderar jag en titt på www.oz-racing.com Superleggera eller Gran Tourismo GT. För komfortens skull åk 18" och för däckskontot med:) Asken |
|
| På en E60 kan du ha 275 bak och 255 fram på 18" och det borde funka även på 19" då omkrets och bredd blir det samma, bara profilen du får gå ner lite till på. Som Asken säger, 18" är lagom... | |
|
kolla in bilden jag har på min bil, där sitter 265/30-19 i bak Passar helt perfekt (men då har jag oxå BMW orginalfälgar) /JS |
|
| Snygga fälgar du har på bilen Jonte, mkt mkt snyggt. | |
|
Eftersom du har en kombi tror jag INTE det går med 275:or bak. När man från fabrik beställer 18-tums modell 124 till E60 är det 245 fram och 275 bak men till kombin E61 är det 245:or runt om. Kolla på bmw.se. Tror det beror på att hjulupphängningen tar mer plats bak på kombin. Jag skulle inte chansa på mer än 245or. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.