|
|
|
|---|---|
|
Har en 525TDS Kombi E34 -93. Jag måste alltid använda nyckeln till bagaget för att få upp den, den är alltså alltid låst! Varför? Jag har låst upp bilen på bäggesidor, men utan resultat! Kan det vara så att C-låset är paj där bak? Mv Flink En riktig bil dricker sås! | |
| Microkontakten kan vara trasig i handtaget..eller så har du fel i kabelstam eller i låsmotor | |
|
gto80: Microkontakt? Skall den känna när jag trycker in handtaget? Då innebär det att luckan alltid är låst, eller? Tänkte riva bort skiten idag, så vi får se hur det ser ut. Tack för hjälpen GTO80. Mv Flink En riktig bil dricker sås! |
|
| Kännas..det klickar lite diskret då du trycker in handtaget det är kontakten du hör då..funkar glasluckan då ? | |
|
gto80: Det känns som om man rycker i ett handtag på en bil som är låst, ej något klick, inget motstånt. Vet ej om glasluckan funkar, köpte bilen för ca 1mån sedan. Om jag skall vara riktigt ärlig så visste jag inte att jag hade en sådan, PINSAMT!!!!!! Hur funkar den nyfiket frågat? En riktig bil dricker sås! |
|
|
Skall gå ut och riva ner det nu, berättar om ca 1 timme vad det var för fel. Hej hopp! En riktig bil dricker sås! |
|
| Kolla ovanför nummerplåten så ser du ett handtag till det är till glasluckan | |
|
gto80: Nu har jag varit ute (-4c), du hade rätt ang klick i handtag. Jag hörde det. Så det funkar. Tog loss C-lås motor och testade att låsa/låsa upp och kollade på motorn, ingen rörelse, då måste den väl vara paj? Ang bakruta, trycker man bara in handtaget och vips flyger rutan upp eller måsta man trycka upp den för hand? Jag tänkte innan du skrev var hantaget var till för, varför i helvete har man två hantag till bagageluckan? Det klickade även i rutans handtag men jag har inte kollat upp den funkar. Jag kan kanske ha kört med rutan lite upp pga har använt handtaget till att försöka öppna bagageluckan. En riktig bil dricker sås! |
|
|
gto80: Förbannelse! C-lås motorn funkar, skickade på ström inomhus och den började rycka som fan! Jag måste ha något annat fel! Då måste det vara ditt tredje alternativ, kabelstam. Ut igen.... En riktig bil dricker sås! |
|
| Det är fel i din kabelstam...stammen på vänstersida för stora luckan...på höger sida glasluckan...stammen går av i böjen vid gångjärnen..du måste skarva med mycket mjuk sladd annars går det inte..nya stammar kostar 1300 kr st...det kan även vara fel på båda microkontakter men mer troligt kabelbrott | |
|
gto80: Fick igång lås + glaslucka. Men inget är perfekt i denna värld. Glasluckan går bara att öppna med höger handtag plus att bagageluckan måste vara i öppet läge (högst upp). Bagageluckan öppnas då med mitten handtag. Men nu funkar inte reg.belysning. Den lyser till när jag öppnar glasluckan, inte när luckan är stängd. Jag tror att jag skall gå igenom alla kablar i hela luckan plus dom som är två kablarna som kommer ut ur kaross på vänster sida som är misstänkta pga "någon" har lindat dom svart eltejp. Jag har bara dessa två kablar som går in i luckan. Jag vill tacka dig för all hjälp du givit mig. Verkligen kul att man blir bemött på ett sådan sätt på Autopower. Ser även att du äger en sådan pärla som jag har, finns det bilder på den i nätet eller power? Skulle vara kul att se vad du gjort. Mv Flink En riktig bil dricker sås! |
|
| Du måste sprätta upp och titta på båda härvor det är 9 sladd i den ena och tror det var 16 st i den andra..du kan få otroligt konstiga elfel tack vare skadorna på dessa härvor, du kan få ut dom lite om du drar loss gummigenomföringen in i stolpen dom går ner till luckorna på varje sida i lastutrymmet..den sladd som går till elvärmen i rutan är på pluggad på stammen alldeles innanför gummigenomföringen den är säkert av den också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.