AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.100

Telefon fungerar men inget ljud (har sökt bland inlägg)

st
6
steve_d
728iA -96
Hej! I min e38 '97 fungerar telefonen som den ska men inte helt.
Det går att ringa från den och ta emot samtal bara med lur.
När telefonen ringer hörs ingen ringsignal i högtalarna trots att radion tystnar. Ringer man från bilens "computer", samma sak. Inget ljud i högtalarna. Har läst instruktions boken och letat bland inlägg... ingenting. Är det nån som vet vad är problemet?

Hälsningar,
Steve
Jag skulle nog letat fram högtalaranslutningen ut från telefonen och checkat med en lös högtalare där. Om där finns signal så ligger felet i kablage, kontakter eller i själva högtalarna (ev. dubbla talspolar på dessa, kan då spela radio som vanligt osv).

FP
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej steve! har exakt likadant fel.... luren funkar klockrent att ringa ifrån om man har den i handen men ringer man till den el om nån annan ringer så hör jag inte då det ringer jag ser det bara då den gröna lampan tänds...

så vitt jag vet så ska det komma ett ljud då man slår på luren och det gör det inte heller o inte knapptoner heller!

då är min fråga till dej: har du fixat det? el : min navidator i bilen är paj och min IKON på menyn är borta kan det ha med lurens ljud att göra? nån som vet ...funkar din navi?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.