AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.282

M3 E46, vad har ni för erfarenheter av sportavgassystem

Sida 6 av 7
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Dixi är värst och säkert bäst.
Har du inte hört ett Dixi tidigare så kan man likväl köpa ett Eisenmann Race system. Båda låter högt och gött!
Sen så har ju Magnus ifrån Varberg rätt mycket trim om man säger så ;)
Helsystem med race kattar, CSL insug, kammar etc

MVH Patrik
Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Jag funderar på att byta ut bakre original mot antingen Supersprint Street eller Eisenmann Sport. Övriga modeller tror jag blir för dovt och mullrigt, är bara ute efter att få lite mer av det goda raspiga ljudet :) Så vad tror ni man ska köra på? Någon som har koll på Milltek eller Larini? Monterade ett specialbygga hos Ferrita på min förra bil, så det är inget jag är intresserad av, köper gärna färdigt denna gång.

MVH Johan
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Jag har ett Eisenmann (Sport?) som jag köpte via Powerbörsen för ett tag sen. Jag tycker det låter precis lagom. Inte för högt och mycket mer än original. Om det ger mer effekt vet jag inte, men än så länge känns det rätt iaf. :)

Bilen finns i GBG, så det är bara att provlyssna när jag åker förbi...

Här har ni ett bra test av avgassystem till M3!

Länk
Lars Jakobsson
Kör med Eisenmann Race, mkt nöjd!

Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Lars, hur låter Eisenmann Race? Är det stor skillnad i ljudnivå vid 80-120 km/h vid dellast på sjätte växeln jämfört med original?

MVH Johan
Lars Jakobsson
Framför allt låter det dovare än orginal..

När man gasar är det en ordentlig skillnad mot orginal..

Kör man stadigt i samma hastighet så är det bara lite dovare, inte speciellt mkt högre..

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
vad är pris på Eisenmann Race och SuperSprint Race?
vilka kan levererar dessa inkl montering?
Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Pris ca 13000:- för Eisenmann Race, pris för Supersprint ingen aning, kolla med Forza. Xerius Racing säljer Eisenmann, kolla hemsida för pris!

MVH Johan
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
Forza publicerar tyvärr inga officiella priser, inte äns listpriser!

Carpe Diem!
Lars Jakobsson
Thats why you buy the Eisenmann system ;)

Xerius racing har grymt bra service..

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Körde först men street supersprint på min, snygg är den låter fint och marginellt högre och dovare än orginal, fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej angående GRUPPE-M titanium avgassystem och jag säger bara WAWAWIWA helt otroligt vilket vilket ljud det blev går inte att beskriva med ord, inne i stan när man drar på lite låter det som inget annat en F1 eller en värsting hoj, så jag säger bara gruppe-m is the shit.

Tack för mig...
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Cado: Kul att du blev nöjd =)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enligt dom flesta inlägg om gruppeM på m3forum.com så håller inte systemet ngn vidare kvalité tyvärr....
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
forttfarande kul att jag är den enda som på forumet anser att original låter bäst.... bäst orig känsla, mest m3 känsla, men visst om man vill göra snabba leveranser av hawaii..... kan det vara bra att höras precis som glassbilen!

öppen för mothugg!!!!
Ps mitt eisenmann ligger i garaget!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
RiBBaN_ otroligt nöjd vart jag trävligt att träffas också ;)

Bomis vad menar du håller inte någon vidare kvalite tro mig det är en otroligt kvalite på den, och jag vet då jag har haft både eisenmann, supersprint, min bror har kelleners och gruppe m slår de med hästlängder när det gäller kvalite.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
cado>> jag framför bara den info jag läst mig till på det största m3 forumet i världen ;-)

80s>> jag håller helt med dig, det var därför jag investerade i ett eisenmann race "lemans" tycker orginalljudet är maffigt.....vem vill ha en bil som låter som en RISKOKARE *lol*
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
cado>> svetsningar, passform, hållbarhet m.m. Men det kan säkert vara högst olika beroende på vilka eller vem som tillverkat systemet naturligtvis...
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Tycker precis som cado, Gruppe M har enorm fin finish och kvalité.
Ljudet är helt jävla otroligt också :)
Passformen är grym för den delen också.. Hållbarhet kan jag inte uttala mig om, men titan brukar väl hålla ganska bra?? ;)

Skulle de bli en m3 e46 nån gång igen så är valet givet, gruppe m!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ang passform så är den som gjutet för m3an, finishen är grym den med, ang hållbarheten kan jag inte utalla mig eftersom den är ny men den borde hålla tycker man ju....vill du att din m3a ska låta som en f1 så är gruppe m givet, men det är vad jag tycker ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.