AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.281

M3 E46, vad har ni för erfarenheter av sportavgassystem

Sida 5 av 7
tack ufo:

Hittade en ljudfil. Extremt svårt att bilda sig en uppfattning om hur det låter i verkligeheten. Men det verkar finnas potential i systemet, förtroendegingivande info på sidan. Verkar som de vet vad de håller på med.

TLC

Jag har ett Eisenman Race på min M3:a.Pefekt passform och finish.
Låter mycket gott och ger nästan lite v8 muller på låga varv.
Jag kan verkligen rekomendera detta system.
Jag köpte mitt av en kille som har annons på powerbörsen.
Jag tror han har annonsen kvar,ska se om jag hittar den.
Här är killen jag köpte mitt Eisenman av:
Länk
Dixis is the way to go ;)
Hade det på min bil och ljudet är oslagbart! Fråga Blagge eller Jacob ;)
Dixies är säkert fina grejer,men känns lite surt att lägga 20.000kr på sportavgas,pengar man aldrig ser röken av när bilen ska säljas,,men klart smakar det så kostar det också...tror själv att det får bli Eisenmann,eller kanske Supersprint.
Nja, tycker allt andrahandsvärdet är bra på sådana system. Och kollar man på arbetet och lyssnar på ljudet så är det två olika nivåer mellan Eisenmann/Supersprint och Dixis.

Och jag personligen är så blåst att jag tycker 20k är helt okej att punga ut till en E46 M3 medan jag tvekar om det är värt att punga ut 7k till ett avgassystem till min Volvo ;)
ja du kanske har rätt,,skulle vara kul att få höra hur det låter med Dixie systemet på..samt lite andra alternativ...
nån som har koll på lite bilträffar med en massa BMW fantaster i vår eller i sommar,finns väl inget bättre tillfälle för provlyssning??
Mitt gamla Dixis rullar i Varberg... Var i närheten så hör du det ;)
Blagge har/hade GruppeM och han kör ju i GBG.
jaså i varberg,ja där är man ju ofta,ligger ju bara fem mil från där jag bor,hehe...
hehe, lite i utkanten... Jag bor ju närmare dig. Du kanske hörde min röda hemifrån ;)
Men han som har den bilen i Varberg brukar vara på träffar och banåkningar. Jacob har mer koll.
"Nja, tycker allt andrahandsvärdet är bra på sådana system. Och kollar man på arbetet och lyssnar på ljudet så är det två olika nivåer mellan Eisenmann/Supersprint och Dixis."

Vad är det för skillnad på arbetet?.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Har haft Eisenmann, SuperSprint och Hamann på min och har hört Gruppe M och Dixis på andras bilar.

Mest prisvärda är, enligt min mening, SuperSprint.

/Robban
elkrn:

Bara att se med egna ögon ;)
Vilket avgassystem har de största slutrören? Det måste vara Eisenmann 4/83mm eller?

Dime:

Racing Dynamics har 4*90mm.
Jag har Bastuck på min cab... Förmodligen ganska ensam om detta!
Låter otroligt gött, lite för mycket dovt på låga varv dock, typ 100km/h på 6an...
här är Länk en

jag hade faktiskt Bastuck på min 330ci några år sen,och det blev inte långvarit,hade på det i en vecka sen tröttnade jag just på grund av det jobbiga soundet..
Joni.
Ma
13
Mathias_Pettersson
525i sedan E60 2004
Tjenare!

Finns ett system här; Länk

Klicka på sök artiklar, knappa in ditt regnr så kommer du rätt direkt.

Är ett prisvärt alternativ, har en polare som har haft det på sin M3 och var väldigt nöjd med ljud och finish..

Lycka till!

Är det inte ettproblem med de flesta systemen, att man får dovt ljud (typ resonans) på låga varv???

Mitt Dixis var sjukt jobbigt med dova ljud på låga varv... men den som inte gillar ljudet under fullt acc är inte född. Jag åkte genom tunnlar med nerdragna rutor och gasade kvällarna igenom :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.