AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.286

M3 E46, vad har ni för erfarenheter av sportavgassystem

Sida 1 av 7
Har precis köpt en M3 E46. Jag skulle vilja ha lite mer....av det härliga ljudet. Hur fungerar det med sportsystem, finns det BMW original, andra alternativ. Hur blir ljudet med de olika. Vissa "hemmapulade" system har en tendens att bli väl brötiga.

Kom gärna med erfarenheter.

Hej, grattis till nya bilen.
Här har du en länk till en tidigare tråd på ämnet. Som du kan se så lutar det nog åt att de flesta gilllar Dixis system bäst.
Länk
och här är en link med lite ljudklipp
Länk
kreis-sieg låter ju bara för grymt! :)
Grubbe
På M3 E46:an byter man i dom flesta fallen bara sista burken. Själv kör jag på en ljuddämpare från Gruppe-M och den skall enligt utsago vara den absolut mest högljudda ljuddämparen på marknaden idag... och visst, med den så låter bilen fruktat högt. Underbart i mina öron. :D

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Grubbe
Hur går det med din bil? Vore kul att se lite bilder snart! Förstår att du stängde tråden på zatzy men en liten skriftlig uppdatering kanske du kan bjuda på..:)

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
Originalsystemet är optimerat. Punkt. Att byta slutburk på en M3 E46 med bättre resultat än original är väl ungefär en chans på femhundra. Att bygga själv kan man i och för sig göra om man är maskiningenjör. Alltså: köp det absolut bästa som bara finns. Annars är det liksom ingen vits. (:

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Grubbe: DiXis låter mer än Gruppe M. Jag har hört båda, många gånger. :)

MVH / Jacob
Tack för svaren gubbar. Har även varit inne på länkarna. Verkar som sagt som Dixis är ett prismässigt och ljudmässigt bra alternativ. Lägger inte 70 panner på ett utblås, hur snyggt det än är. Lyssnade på lite filer med Supersprint men det låter oerhört mysko.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
TLC, lite ot: köpte du 2000-milaren på blocket? jag mailade på annonsen, men då var den redan borta. vet du om den är nyimport? den liknar en bil jag kollade i tyskland väldigt mycket, möjligtvis förutom 19"-arna.

mvh Johan
Japp den köpte jag. Åkte ner direkt och högg den. Sv såld all utrustning. Trodde först att det var en import med tanke på annonsens utformning, men icke. Direkt när jag såg den (innan provkörning) hade jag magkänslan av att det skulle bli den. 1 ägare som köpte den ny, (äldre herre) kanonskick. Jäkla tur att jag hämtade den i måndags, nu är det snökaos.

närmare 3000 mil va det väl ;), köptes den på bmw mölndal av han eller?, fanns nämligen en likadan där när jag va ute efter min.

Mvh
2000 milaren har gått 2700 efter hemkörning.

Vi levde väl på 1900 talet även 1999 :)

Kan nog stämma att den stog på BMW mölndal 03.
har för mig dock att den va en 2002, uttagen 2003 isåfall hade "all" utrustning utan taklucka.

Mvh
Grubbe
C.Svensson: Jodå, det går bara finfint. Mina däck är snart hemma och jag har köpt en båge som jag håller på att montera i skrivande stund. Bågen var till en bil utan taklucka så den var någon cm för hög för min bil som har taklucka. Så jag ska åka och kapa ned den för att svetsa om fötterna på den. Då kommer den att sitta som smäcken.

I övrigt så väntar jag på lite mätare och en koppling, sen ska jag bara montera ihop det och åka ned till 540is för montering av kompressorkittet. :)

Så jag tror att jag kommer att klara det fram till sommaren iallafall!

Det är alltid nån som har koll...... Tillverkad 02 registrerad 03. Blir enligt BMW en 03. Men om det kan man ju alltid tvista. Den har forfarande fri service, vagnskadegaranti, 03 enligt bilregistret och försäkras som en 03 men som sagt tillverkad 02.

Finns ju egentligen inget som heter "all" utrustning med tanke på att du kan indvidellt beställa din bil som du vill ha den. Fax i baksätet, tv i nackstöden, micro i handsfacket, kassaskåp i mittarmstödet mm. Den saknar dessutom telefon och TV.
min e också uttagen 03 men jag räknar den som 02 för att den tillverkades 02, det va därför jag skrev "all" utrustning inom situtationstecken hehe.
ops situationstecken ska det vara :)
ops situationstecken ska det vara :)

Vän av ordning: Citationstecken, härstammar från citat :)
inga problem :) jag ger mig haha
Grubbe
Man skiljer på modellår, tillverkningsår samt datum för förtsa registrering. Inget konstigt med det.

Blagge

Kunde inte hålla mig, var tvungen helt enkelt. Är egentligen en trevlig kille som använder min nedflyttning till "särskild" svenska som någonting positivt.

:)

vad har du för färg på din släde. One of a kind?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.