AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.258

Fönsterhissar E46 Ci 2000

Pi
4
Pi
323 Ci, 2000
Hej!

Har skaffat mig min drömbil nu! En 323 Ci. Har bara en enda liten fundering och den gäller hur rutorna öppnas lite när man öppnar dörrarna.

Vet att man på något sätt kan ändra hur mycket fönstren ska dras ner när man öppnar dörrarna. Någon som vet hur det går till? Egentligen är det ju inget problem, men det är ju alltid kul att slippa försöra rutorna.

För övrigt är det en jävligt kul bil att köra det där...

Det låter och känns så skönt!
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Det här vill jag också veta... Går det på nått annat sätt än att "justera hela rutan".
Min förarruta skall behöva justeras bakåt. Rutorna kan väl komma ur kurs om man stänger dörren genom att dra i rutan.
Pi
4
Pi
323 Ci, 2000
Du har en likadan bil som jag! Grattis!

Det låter och känns så skönt!
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Om du håller in låstuppknappen på nyckeln kommer rutorna starta nedgång, håller du in länge åker hela rutan ned, kort tid halva rutan ned osv... Denna funktion kan du också använda när du ska stänga rutorna och larma bilen. Dvs håll in låst knappen ca 2-3sek så kommer rutorna börja gå upp till stängt läge.

Jag har dock ett annat problem med min 323ci 99- min ena bakruta har fönsterhissen pajat, någon som vet vad ett sådant ingrepp kan kosta att laga?
Ci
531
CiM
325ciM-04
PI:

tror inte att du kan ändra på den funktionen. att rutorna ska åka ner något mm, är för att den ska komma förbi listen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.