AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.110

olika fabrikat på stereon

7series
i min 730 -95 sitter det en philips stereo. letade cd-vxlare och hade ingen lust att pynta 6500:- på bmw. BRL sa att dom hade, men sen när jag sa att de satt en philips i så hade dom ingen? även ipod inkoppling med icelink:plus funkade inte heller. bytte bmw till något annat fabrikat -96?

från 22" till 18"
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har ingen direkt aning, brukar ofta kasta ut originalstereos. men i våran 325tds -95, från andra halvåret i tillverkningen hade iaf en stereo av märket Sherwood

//Simon
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
De verkar som de sitter olika märken för jag hade alpine i min e46
7series
min har navi. hajjar inget alls en massa fabrikat iaf..

från 22" till 18"
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
De vanligaste är att bmw kör med Alpine och Harman Kardon
sen var faktist Philips och sherwood nytt för mig.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
7series: Du har alltså radiomodulen bak i bagaget? Dessa finns i olika fabrikat som t.ex Philips,Blaupunkt och Becker men det är likadana kontakter (du har nog old generation med runda stift)så att mont en cd-växlare skall inte vara några problem , antingen bmw original-växlare eller eftermarknads märke med interface box imellan.Länk till interface boxar: Länk
Prova också att söka i forumet på t.ex E38 AND cd
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Han har ju redan kollat upp att bmw växlare passar, men de är för dyra, och att enligt brl så finns det inga interface att tillgå, men de kan ju ha fel också.

Om jag tolkar sidan rätt så har de inget interface till e38 före 2000?? kan de stämma?

7series
verkar vara en djungel med bmws stereoapparater.

från 22" till 18"
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Som jag förstår det skall CTABMK007 eller CTABMS007 beroende på vilket märke på växlare han vill använda , om radiomodulens kontakt ser ut så här borde det funka:Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Okey såg nu att det faktiskt står 2000- om man klickar på "bilen" , då är det nog inte mkt mer att göra än att köpa en beggad original växlare.
Tror att denna passar: Länk ser ut som denna:Länk
Flera till salu:Länk
Länk
Länk
7series
tack för snabba svar. är ny användare i autopower och mäkta imponerad av alla kunniga människor! :)

vågar man köpa från ebay? har alltid vart lite tveksam..
?

från 22" till 18"
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har själv heller aldrig handlat ebay, har däremot gjort det på andra sidor t.ex tradera, och faktiskt blivit blåst på 900:- engång. Så var noga med att kolla vad säljaren fått för betyg innan du köper, den gången jag vart blåst så hade var det den personens (eller de namnet iaf) första auktion

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.