AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
445

Varför är däck så in i H-vete dyra?

det är ju en förslitningsvara, jag kan acceptera priset på ett vanligt 185/70-15 men ska man upp lite i dimension och bredd så kostar det ju båda skjortan och byxorna...

sen undrar jag lite hur breda/stora däck man kan ha på en e36a utan mod.

Mvh Ted
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
...och har man sen TRX-fälgar blir det ännu skojigare prislapp

---------------------------------------------
"Speed doesn't kill, it's the sudden stop..."
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man kan ju undra om de blir billigare när Conti flyttar
till Portugal.
Det krävs ju en hel del mera precision i tillverkningen
på ett bredare däck där krav på rundhet mm
sedan kostar väl ett sånt däck mera att utveckla.
Det är ju en viss skillnad på ett däck klassat för 180
och 300 kmh.

MVH
Hasso
Hagge
En snubbe där jag bor har lovat att fixa bra priser på 17 och 18 tummare till Bmw-ägare. Ska få priserna i veckan. Är någon intresserad kan ni mejla mej.

Även E4an kan bli väldigt smal.
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Ett bra dubbdäck till MTB (Nokian) kostar 550:-
Tävlingsdäck till racercykel kostar mellan 450 & 750 spänn. Ett bra tävlingsdäck för 700:- väger 200g = 3500:-/kg. Har man otur får man punktering efter några mil och måste kasta det.
Jag har just beställt ett par nya tävlingshjul = 14 000:-
323E21terror
Det är rätt konstigt faktiskt att de breda däcken är så dyra, ok jag kan förstå att för några år sedan var det inte allt för många som körde på dessa och därmed en mindre marknad för det vilket trissade upp priset samt det där med klassningen av högre hastigheter som dessa däck brukar klara av som också kräver större utvecklingskostnader. Men idag så kör ju många runt på dessa och jag skulle kalla dem högst populära men endå så kostar de skjortan lik förbannat trots att marknaden nu är förhållandevis stor samt att dessa dessutom slits snabbare vilket gör att de köps frekventare än tex 185/70. Jag anser att det inte finns speciellt mycket fog idag för att de betingar så mycket som de gör.

farten är min drog
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
jag behöver nya däck. av dim. 225/45/17
vad kan nådanna kosta styck? behöver inte vara värsta superdäcken.. (De tillåter inte min plånbok) :)
----------------------

King of the road
Aldric
Jag fick 4 st Falken 215/40-17 för 5500:- balanserat och monterat i höstas.
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag har precis köpt fyra bbs fälgar 13 tums med superfrächa däck till för 700kr. :)

323E21terror
shumi måste bara säga att gratis = gott !!!!!! , synd bara att du måste punga ut för nya bultar då dina gamla är för korta.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.