|
|
|
|---|---|
| hm jag tycker detta weird eller?? hm jag kolla en bil som jag vill ha de står på utskrift från vägverket att bilen är i trafik,men den har körförbud nu är de så att ägaren dementerar det här med att bil är avställd är de så?? eller är de en blåsning? hm sen står de att en bank har äganderätt på bilen kan man köpa den ändå eller vad?? | |
|
Om bilen "är i trafik men har körförbud" så är den inte avställd, men likt förbaskat får du inte köra en meter (på väg) med den. Oavsett vad säljaren säger. En affär som ska göras med en bil där banken "har äganderätt" bör göras upp på den banken. Ofta så är det så att man har tagit ett lån med bilen som säkerhet, och att man inte får sälja bilen utan att lånet löses. Säljaren kan då lösa lånet med pengarna han säljer bilen för, men för att han inte ska bränna pengarna på kvinnor, sprit och roulett så gör man upp allt på banken så att man själv ser att pengarna går dit de ska. Min personliga reflektion över det du skrivit ovan/om bilen, är att om det är körföbud på dilen så är det nåt som inte står rätt till - särskilt om säljaren inte rakt talar om varför, utan bara försöker bagatellisera det hela. Han har inte ljugit när han säger att den inte är avställd, men som sagt: körförbud är körförbud. Inte avställning. |
|
kilroy |
Jag har faktiskt köpt både min 540 och min förra E39 M5 av bank eftersom de förra ägarna hade ställt in betalningarna. Båda var obesiktigade och hade körförbud. Jag övertog inga lån via banken från de tidigare ägarna utan jag och banken kom överens om ett pris varefter jag betalade. Bilarna såldes via en bilfirma i Malmö på uppdrag av banken. Allt fungerade utmärkt vilket ju inte betyder att man skall släppa på vaksamheten. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.