|
|
|
|---|---|
|
Har äntligen införskaffat en 540, en automat Touring 99a. Vilken kanonbil! Visste att den var snabb men att det skulle vara sånt klös i den...grym. Man åker väl ifrån de flesta kombis vid rödljusen nu... Vilka kan man få pisk av...?MB E AMG, Audi S6 plus... men sen är det väl inte så många fler...? ok, 545 touring också :) | |
|
Du bör nog hålla kolla på V70 och 9-5 också. Är inte helt ovanligt att dom har några hästar mer än original...;) Har haft både 540T och trimmad V70 så jag vet. Man allt är inte rödljusracing och i alla moment utom ekonomi så vinner 540'n över svenska skåpen. ___ //Ulf |
|
| Nja, vill man spela högt vid korvkiosken med originalstereo drar volvon längsta strået där med ;) | |
|
A_P: Tänkte inte på det.......:) ___ //Ulf |
|
|
Frågan är om Volvo och Saab kan hänga med upp till 50 km/h, de får väl stå och tokvarva för att få igång turbosnurran i så fall... |
|
|
Även om inte 540 är snabbast upp till 100 så tar den en dit med värdighet på ett ganska odramatiskt sätt. Vilket inte kan sägas om en trimmad framhjulsdriven V70 med studsande framvagn och ryckande ratt. /Jesper |
|
|
Finns ju V70R som inte rycker i ratten. Flåklypa |
|
| Åja, V70R rycker nog i ratten, åtminstone -99:or | |
| "Nya" V70R har likt S60R fyrhjulsdrift och 300hk. | |
| Morret i motorn kommer de inte i närheten...ståpäls varje gång man trycker på, tycker det är lika bra eller bättre gasrespons i V8an jämfört med sexorna. Vad säger ni andra | |
|
Upp till 100 är min V70 något långsammare än min 540 var (och självklart inte lika sofistikerad ;). I intervallet 100-150 så är V70'n snabbare. ___ //Ulf |
|
|
VBNS: Jag har nästan fullt ladd från 1600rpm med 9-5:an, så visst hänger den nästan på upp till 50. Fast dess riktiga trumfkort är 80-130. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.